اخبارخارجی

عربستان ۰ – لهستان ۲؛شکار شاهین ها توسط عقابهای اروپا

بازی دو تیم عربستان و لهستان در چارچوب رقابت های جام جهانی 2022 قطر در یک دیدار جذاب و نفس گیر به مصاف هم رفتند و لهستان موفق شد عربستان را با نتیجه 2-0 شکست دهد.

به گزارش “اهل ورزش” در یک بازی جذاب و دیدنی لهستان موفق شد عربستان شگفتی‌ساز را شکست دهد. در هر دو نیمه عربستان بازی بسیار خوبی نمایش گذاشت و روند بازی در کنترل آنها بود اما بازیکنان لهستان و به ویژه شزنی نقش مهمی را در ناکامی سبزپوشان ایفا کردند.

نیمه اول با برتری عربستان همراه بود اما در دقایق پایانی و برخلاف روند بازی لهستان با پاس لواندوفسکی و ضربه زلینسکی صاحب گل برتری شد. لحظاتی پیش از پایان بازی در نیمه اول به عربستان یک فرصت طلایی رسید و آنها صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما دروازه‌بان با تجربه لهستان شزنی نه تنها پنالتی الدوساری را دفع کرد بلکه ضربه برگشتی از روی محوطه شش قدم را به کرنر فرستاد تا امیدهای لهستان زنده بماند و بازی در نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

شزنی در بازی دو تیم عربستان و لهستان

در نیمه دوم عربستان با انگیزه و عطش بیشتری شروع به برنامه ریزی برای حمله کرد اما در خلق موقعیت جدی چندان موفق نبود. در مواقعی هم که موفق به خلق موقعیت شدند شزنی با واکنش‌های خود شاهین‌های سبز را ناکام گذاشت. لهستان به اندازه عملکردی خوب خط دفاعی، در خط حمله هم زهردار بود. در فاصله دو دقیقه لواندوفسکی و میلیک تیر افقی و عمودی دروازه عربستان را به لرزه درآوردند. در ادامه عربستان شدت حملاتش را بیشتر کرد و تمرکز دفاعی لازم را از دست داد و همین باعث شد تا لواندوفسکی روی اشتباه مرگبار عبدالله المالکی توپ را از روی قوس محوطه برباید و با یک ضربه دقیق دروازه عربستان را برای بار دوم باز کند. اولین گل در جام‌جهانی باعث شد چشمان لواندوفسکی خیس شوند و دوربین‌ها صحنه جالبی را ثبت کنند. تلاش عربستان برای باز کردن دروازه لهستان تا پایان بازی کافی نبود تا آنها دو بر صفر بازنده این دیدار حساس باشند.

 

لواندوفسکی در بازی دو تیم عربستان و لهستان

فصل فوق‌العاده لوا بنابر پیش‌بینی‌ها قرار بود با شکستن رکورد گل نزدن در جام جهانی ادامه پیدا کند. اتفاقا بعد از یک نیمه نه چندان درخشان مقابل مکزیک، روبرت صاحب یک ضربه پنالتی شد تا هواداران لهستان سر از پا نشناسند اما اوچوای افسانه‌ای با یک واکنش خوب باعث شد لواندوفسکی دومین پنالتی را در این ماه از دست بدهد. فرصتی طلایی برای لهستان که به وسیله بزرگترین امید آنها در این جام، از دست رفت. لواندوفسکی امروز برای پاک کردن تمامی این آمارهای منفی پا به زمین مسابقه می‌گذارد. با توجه به شکست آرژانتین هنوز هیچ جایگاهی در این گروه مشخص و ثابت نیست و این فرصت خوبی برای شاگردان چسلاو میخنیویچ است تا در صورت شکست دادن عربستان، کمی از صعود خاطرشان جمع شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه C
ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه) – ساعت ۱۶:۳۰ – تماشاگر:
داور: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا (برزیل) برونو پیرس (برزیل) ،‌ داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: آرماندو ویارئال (آمریکا)

ترکیب لهستان:
وویژک شزنی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور، متیو کش، بارتوش برزینسکی، گرژگورز کریچوویاک، کریستیان بیلیک، آرکادیوژ میلیک (۷۱ کریشتوف پیانتک)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، پیوتر زیلنسکی (۶۳ یاکوب کامینسکی) و روبرت لواندوفسکی
سرمربی: چسلاو میخنیویچ

ترکیب عربستان:
محمد العویس، عبدالله العمری، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، محمد آلبورایک (۶۵ سلطان الغنام)، عبدالله المالکی (۸۵ عبدالرحمن العبود)، سامی الناجی (۴۶ نواف عبید) نواف عبید (۵+۹۰ باهه بری)، محمد کنو، فراس البریکان، سالم الدوسری و صالح الشهری (۸۵ ناصر الدوساری)
سرمربی : هروه رنار

آمار کلی بازی دو تیم عربستان و لهستان

آمار بازی دو تیم عربستان و لهستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا