اخبارخارجی

رسمی: سادیو مانه جام جهانی را از دست داد

سادیو مانه جام جهانی را از دست داد-بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال سنگال، سادیو مانه، ستاره تیم ملی این کشور به دلیل مصدومیت از ناحیه پا قادر به بازی در جام جهانی قطر نخواهد بود

بازی هفته پیش سادیو مانه با پیراهن باشگاهش بایرن مونیخ برای او گران تمام شد چرا که لحظاتی پیش با تایید رسمی فدراسیون فوتبال سنگال مشخص شد او به دلیل مصدومیتی که در آن دیدار برایش اتفاق افتاد قادر به حضور در جام جهانی با پیراهن تیم ملی کشورش نخواهد بود.

فدراسیون فوتبال سنگال روز سه‌شنبه با اعلام اینکه مانه نمی‌تواند در اولین بازی‌های سنگال در جام جهانی شرکت کند هواداران او را نگران کرده بود.

ولی در دو روز گذشته بررسی‌های پزشکی بیشتری روی پای سادیو مانه انجام شده و در نهایت فدراسیون فوتبال این کشور به این نتیجه رسید که مهاجم ستاره‌اش اصلا قادر به حضور در جام جهانی نخواهد بود.

مانه در جریان پیروزی بایرن مونیخ بر وردربرمن که روز 17 آبان در بوندس‌لیگا برگزار شد از ناحیه نازک‌نی پای راست آسیب دید و زمین را ترک کرد. بایرن مونیخ بعد از آن یک بازی دیگر مقابل شالکه انجام داد که مانه در این بازی در میدان حضور نداشت. همین مصدومیت در نهایت باعث شد او نتواند به رویایش برای حضور در جام جهانی با پیراهن تیم ملی کشورش برسد.

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال سنگال، سادیو مانه، ستاره تیم ملی این کشور به دلیل مصدومیت از ناحیه پا قادر به بازی در جام جهانی قطر نخواهد بود.

با وجود مصدومیت مانه و مبهم بودن رسیدن او به جام جهانی نام این ستاره شماره ده سنگال در فهرست نهایی تیم ملی این کشور حضور داشت. آلیو سیسه، سرمربی سنگال، چند روز پیش در یک مصاحبه گفت به بهبود مانه و رسیدن او به تورنمنت قطر امیدوار است. او گفته بود:” ما در حال بررسی وضعیت هستیم و یک پزشک از فدراسیون به آلمان فرستاده‌ایم. روز پنج‌شنبه سادیو از مونیخ به اتریش رفته تا تستهای بیشتری روی او انجام شود. خبر خوب این است که او به عمل جراحی نیاز ندارد. ما امیدواریم”.

سنگال که چندی پیش با درخشش مانه قهرمان جام ملتهای آفریقا شده بود امید زیادی به درخشش دوباره مهمترین بازیکنش در جام جهانی قطر داشت. فاطما سامورا، دبیر کل فیفا و دیپلمات سابق سنگالی، در روزهای اخیر گفت کشورش برای رساندن مانه به جام جهانی دست به هر کاری خواهد زد حتی اگر مجبور به استخدام جادوگر و دل بستن به معجزه باشد.

مانه 30 ساله تا کنون برای تیم ملی کشورش 93 بازی ملی انجام داده و 34 گل ملی در کارنامه دارد. او دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شده و امید اصلی سنگالی‌ها برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022 بود. امیدی که حالا نقش بر آب شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا