اخبارخارجی

دفاع مجدد از عنوان قهرمانی

قهرمانی دوباره در جده،یوسیک عنوان قهرمانی بوکس سنگین وزن را حفظ کرد و جاشوا را در مسابقه برگشت نیز شکست داد،اولکساندر اوسیک پیروزی را به مردم اوکراین تقدیم کرد.

اولکساندر اوسیک، قهرمان بوکس سنگین وزن جهان، روز شنبه در یک مسابقه مجدد و باز هم بر اساس تصمیم گیری  داوران در برابر آنتونی جاشوا، عنوان قهرمانی خود را حفظ کرد.

پس از برگزاری  12 راند مسابقه در شهر جده عربستان سعودی، یوسیک بوکسور اوکراینی 35 ساله جاشوا 32 ساله از بریتانیا را با آرای داوران و نتایج 113 بر 115، 115 بر 113 و 116 بر 112 شکست داد.

قهرمانی دوباره در جده

یوسیک با نام مستعار “گربه” عناوین سنگین وزن فدراسیون بین المللی بوکس (IBF)، سازمان بین المللی بوکس (IBO)، انجمن جهانی بوکس (WBA) و سازمان جهانی بوکس (WBO) را حفظ کرد.

جاشوا پس از پیروزی یوسیک در مسابقه عصبانی شد و در اعتراض به این تصمیم داوران کمربندهای خود را به زمین انداخت.

یوسیک که با 20 پیروزی و  0 باخت و با 13 پیروزی متوالی پای به این مسابقه گذاشته بود،جاشوا را در سپتامبر 2021 در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر لندن و با تصمیم متفق القول داوران شکست داده بود.

اوسیک پس از پیروزی خود در روز شنبه،از همه کسانی که برای او دعا کرده بودند تشکر کرد.او گفت: “من این پیروزی را به خانواده ام، کشورم، تیمم، به تمام نظامیانی که از این کشور (اوکراین) دفاع می کنند، تقدیم می کنم. خیلی از شما متشکرم.

در رینگ، یوسیک و جاشوا پرچم بزرگ اوکراین را برای نشان دادن همبستگی با کشور جنگ زده اوکراین که مورد تهاجم روسیه قرار گرفته است را در دست داشتند.

اوسیک قبلاً در بحبوحه جنگ کشورش با روسیه به ارتش اوکراین پیوسته بود.اما او اوکراین را ترک کرد تا برای بازی برگشت مقابل جاشوا آماده شود که به دلیل سربازی اوسیک حدود یک سال به تعویق افتاده بود.روسیه از 24 فوریه علیه همسایه غربی خود جنگی را آغاز کرده است که باعث آواره شدن صدها هزار نفر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا