اخبارداخلی

استقلال 3-1 نساجی / نمایش تیمی جذاب آبی ها، تشویق ساپینتو روی سکوها

استقلال راحت برد

 نمایش تیمی جذاب آبی ها-آبی ها با نمایشی درخشان موفق به پیروزی مقابل نساجی شدند. دیداری که در مقطعی اعتراض کادر فنی دو تیم به داور و همچنین درگیری لفظی کادر فنی دو تیم را در پی داشت. دیگر نکته بازی حضور بانوان هوادار استقلال و نساجی در آزادی بود. همچنین حمید سجادی، وزیر ورزش نیز در ورزشگاه آزادی و روی سکوهای هواداران استقلال حاضر شد.

استقلال و نساجی در چارچوب یکی از بازی های حساس هفته ششم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. پیش از آغاز هفته ششم، استقلال با 8 امتیاز در رده ششم و نساجی با 6 امتیاز در رتبه هشتم لیگ جای گرفته بود.

استقلال در همان ابتدای بازی به گل رسید. البته یک دقیقه بعد از جنجال داوری و اعتراض آبی ها به اعلام نشدن پنالتی. برتری آبی ها از ابتدا تا انتهای بازی ادامه داشت و آنها موفق شدند با گل های بابایی، یامگا (پنالتی) و محبی نساجی را شکست دهند. در سوی دیگر میدان تک گل نساجی از روی نقطه پنالتی و با ضربه ایوب کلانتری به دست آمد.

در چند صحنه کادر فنی استقلال به شدت به داور اعتراض کردند. همچنین در اواخر نیمه اول کادر فنی نساجی هم به داور معترض شدند که در ادامه این اعتراض ها درگیری لفظی میان کادر فنی دو تیم در پایان نیمه را در پی داشت.

امیرمهدی جانملکی نیز در اولین دقایق نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.استقلال با این پیروزی 11 امتیازی شد.

 نمایش تیمی جذاب آبی ها

اطلاعات بازی

هفته‌ ششم مسابقات لیگ برتر بیست و دوم ایران؛ جام خلیج فارس
بازی: استقلال 3-1 نساجی
تاریخ و زمان: شنبه 19 شهریور 1401 | ساعت 17:30
مکان: تهران – ورزشگاه آزادی
داوران: 
یاسر همرنگ، محمد عطایی، علی اکبر نوری، سعید رحیمی مقدم | ناظر: رضا سخندان

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، مهدی قایدی، محمد محبی، پیمان بابایی

تعویض دقیقه 46: رضا میرزایی به جای پیمان بابایی که در ثانیه های پایانی نیمه اول مصدوم شده بود، وارد میدان شد.

تعویض های دقیقه 57: نیک نفس به جای قایدی، صالح حردانی به جاای محبی، شهباززاده به جای روزبه چشمی وارد میدان شدند.

تعویض دقیقه 72: سعید مهری به جای مهدی مهدی پور به بازی آمد.

سرمربی استقلال: ریکاردو ساپینتو

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سیدعلیرضا ابراهیمی، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، صابر حردانی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، علی شجاعی، رضا جعفری، کریم اسلامی

تعویض دقیقه 32: متین کریم زاده به جای صابر حردانی که مصدوم شد به میدان آمد.

تعویض های دقیقه 57: زامهران به جای مهرداد عبدی و آداما نیان به جای کریم اسلامی مصدوم وارد میدان شدند.

تعویض های دقیقه 85: محمدمهدی نظری و محمد شریفی به جای علی شجاعی و اکبر صادقی

سرمربی نساجی: حمید مطهری

کارت زرد: پیمان بابایی (دقیقه 3 – استقلال) / روزبه چشمی (دقیقه 10 – استقلال) / سعید غلامعلی بیگی (دقیقه 38 – نساجی) / امیرمهدی جانملکی (دقیقه 45 و دقیقه 48 – نساجی)

کارت قرمز: امیرمهدی جانملکی (دقیقه 48، کارت زرد دوم – نساجی)

گل ها: پیمان بابایی (دقیقه 4 – استقلال) / کوین یامگا (دقیقه 45، پنالتی – استقلال) / محمد محبی (دقیقه 50 – استقلال) / ایوب کلانتری (دقیقه 81، پنالتی – نساجی)

گزارش بازی

ساعت 19:26 / داور در سوت خود دمید و پایان بازی را اعلام کرد.

دقیقه 91 / ضربه دیگری از بازیکنان استقلال که از حقیقی هم گذشته بود با دفع توپ علیرضا ابراهیمی تبدیل به گل نشد.

دقیقه 90 / یامگا چسبیده به شش قدم صاحب توپ شد و با یک حرکت غلامعلی بیگی را از پیش رو برداشت اما ضربه اش را در همانجایی زد که حقیقی حضور داشت.

دقیقه 87 / شوت خوب رضا میرزایی از پشت محوطه با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81 / ایوب کلانتری پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه پرقدرت او با وجود اینکه حسینی جهت را درست تشخیص داده بود به گوشه دروازه رفت.

دقیقه 80 / با پاس آرام حسینی در محوطه استقلال باعث شد زامهران از راه برسد و توپ را از جلوی پای غلامی زد و در ادامه داور خطای غلامی روی زامهران را اعلام کرد.

ساعت 19:07 / در دقیقه 75 داور کولینگ بریک نیمه دوم را اعلام کرد.

دقیقه 71 /  ضربه سر سعید مهری را حقیقی مهار کرد.

دقیقه 65 / این بار رضا میرزایی از زاویه بسته فرصت گلزنی داشت که حقیقی موفق به دفع توپ شد.

دقیقه 62 / استقلال فشار زیادی روی دروازه نساجی می آورد. در این لحظه ضربه رضاوند از زاویه بسته به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه 60 / ضربه سجاد شهباززاده با برخورد به مدافع حریف تغییر مسیر داد و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی خطرناک بود اما سجاد شهباززاده نتوانست از توپی که ناگهانی به او رسید استفاده کند.

دقیقه 56 / کریم اسلامی مصدوم شد تا اوضاع برای نساجی بدتر از قبل شود.

دقیقه 50 / روی یک پاس پشت دفاع، مهدی قائدی در محوطه نساجی صاحب توپ شد. او با پاس بغل در دهانه دروازه محبی را صاحب توپ کرد تا محبی گل سوم استقلال را وارد دروازه نساجی کند.

دقیقه 48 / امیرمهدی جانملکی محبی را در آستانه ورود به محوطه جریمه متوقف کرد. درست مثل خطایی که دقایق پایانی نیمه اول انجام داد. همین موضوع سبب شد او کارت زرد دوم را دریافت کند و از بازی اخراج شود.

ساعت 18:37 / نیمه دوم بازی با سوت داور آغاز شد. پیش از آغاز نیمه رضا میرزایی به جای پیمان بابایی که در لحظات پایانی نیمه مصدوم شده بود، به زمین آمد.


ساعت 18:21 / بالاخره در دقیقه 52 داور سوت پایان نیمه را زد. با پایان رسیدن نیمه هم درگیری لفظی مثل دقایق پایانی نیمه بین کادر فنی دو تیم ادامه داشت.

دقیقه 50 / این بار داور حمید مطهری را با کارت زرد جریمه کرد و نیمکت نشینان نساجی برای اعتراض بلند شدند.

دقیقه 49 / قائدی پشت توپ ایستاد اما قدر این موقعیت خوب ایستگاهی را ندانست و ضربه اش با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 46 / پیمان بابایی روی یک ضدحمله در آستانه ورود به محوطه نساجی بود که جانملکی او را متوقف کرد و داور بازیکن نساجی را با کارت زرد جریمه کرد. پیمان بابایی با برانکارد از زمین خارج شد.

شادی پس از گل کوین یامگا

دقیقه 45 / کوین یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و خلاف جهت حقیقی توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 44 / روی یک ارسال کرنر داور در محوطه نساجی خطای هند علی شجاعی را اعلام کرد.

دقیقه 39 / چشمی در آستانه تک به تک شدن با حقیقی بود که خروج از دروازه به موقع حقیقی این موقعیت را از استقلال گرفت.

دقیقه 36 / توپ در محوطه جریمه و در موقعیتی خوب به علیرضا ابراهیمی رسید اما او قدر این توپ را ندانست و ضربه سرش به بیرون رفت تا سید حسین حسینی به شدت به یامگا اعتراض کند.

دقیقه 35 / اعلام یک خطا از سوی داور در میانه میدان به سود نساجی باعث شد تا ضدحمله استقلال متوقف شود و بار دیگر تمام استقلالی ها به داور اعتراض کردند.

دقیقه 32 / صابر حردانی که به نظر رسید دچار کشیدگی عضله شده، نتوانست بازی را ادامه دهد و جایش را به متین کریم زاده داد.

ساعت 18:01 / با گذشت سی و یک دقیقه از بازی داور کولینگ بریک نیمه اول را اعلام کرد.

دقیقه 29 / برخلاف دقایق آغازین، بازی از آن هیجان افتاده و کم افت و خیز دنبال می شود. در این لحظه استقلال دو کرنر پیاپی را از دست داد. همچنین بازی چند مرتبه دیگر به دلیل احساس آسیب دیدگی بازیکنان متوقف شد.

دقیقه 16 / روی یک ارسال برای نساجی، حسینی برای دفع توپ از دروازه بیرون آمد که برخورد بازیکن حریف با او منجر به اعلام خطا به سود استقلال و توقف بازی برای لحظاتی شد. کادر پزشکی برای رسیدگی به وضعیت حسینی وارد زمین شدند اما او خیلی زود بلند شد و مشکلی برای ادامه بازی نداشت.

دقیقه 11 / شوت علی شجاعی از پشت محوطه را حسینی درازکش در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 10 / روزبه چشمی با خطا جلوی ضدحمله نساجی را گرفت تا داور او را هم با کارت زرد جریمه کند. این کارت هم اعتراض ساپینتو را در پی داشت.

دقیقه 4 / روی توپ گیری رضاوند از علیرضا ابراهیمی در نزدیکی محوطه نساجی، پیمان بابایی صاحب توپ شد، حقیقی را از پیش رو برداشت و دروازه نساجی را باز کرد.

گلزنی پیمان بابایی

دقیقه 3 / پیمان بابایی در محوطه نساجی صاحب توپ بود که بعد از برخورد با حردانی روی زمین افتاد. داور این صحنه را تمارض تشخیص داد و به بابایی کارت زرد داد. این صحنه اعتراض شدید هواداران، بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال را در پی داشت و داور یک کارت زرد هم به ساپینتو نشان داد.

دقیقه 2 / در همین ابتدا رضا جعفری پس از برخورد با دا سیلوا روی زمین افتاد و کادر پزشکی برای رسیدگی به وضعیت او وارد میدان شد.

ساعت 17:30 / بازی با سوت داوور آغاز شد.

فرم خلاصه بازی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

دکمه بازگشت به بالا