اخبارخارجی

بهترین پیراهن تاریخ تیمهای MLS از تاسیس لیگ تاکنون

لیگ MLS خانه برخی از نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن بوده است که تا به حال زمین را زیبا کرده است.

فصل 2022، MLS در حال رسیدن به مراحل پایانی خود است و لس آنجلس اف سی در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد و 7 بازی از فصل باقی مانده است. به‌ علت نزدیک شدن به پایان این مسابقات، بهترین لباس‌های خانگی تیمهای لیگ  هر فصل MLS را گردآوری کرده‌ایم، که از 26 سال پیش با صدای بلند و پر زرق و برق شروع شده است و به طراحی‌های پیچیده‌تر امروزی ادامه داده است.به همین خاطر در دو بخش به معرفی این تیمها خواهیم پرداخت.

فصل 1996

نیو انگلند_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

MLS در فصل افتتاحیه خود در فصل 1996 لیگی بسیار متفاوت از امروز بود، شکل و ظاهر برخی از کیت های کاملاً طبیعی  بود. انقلاب تیم نیو انگلند انتخاب اول تیمهای لیگ است، با یک گرافیک بزرگ در بالای پیراهن، که به نوعی از آرم ریباک نشات می گیرد. این پیراهن همچنین ویژگی‌های سنتی زیادی ندارد: اسپانسر با کلمه «انقلاب» با خط قرمز خونی جایگزین می‌شود، در حالی که نشان باشگاه تا نیمه‌های پیراهن ظاهر می‌شود. از همان ابتدا، MLS کارها را متفاوت انجام می داد.

فصل 1997

کانزاس سیتی_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

در فصل 1997 که دومین فصل این لیگ است، برخی از تیم های MLS هنوز مصمم بودند تا قایق را تا آنجا که می توانند پیش ببرند. اسپورتینگ کانزاس سیتی – یا همان جادوگران کانزاس سیتی که در آن زمان شناخته می‌شدند – یک الگوی رنگین کمان مواج را در نیمه بالایی پیراهن خود انتخاب کردند. MLS در این زمان نیز همچنان از اسپانسرها دوری می‌کرد و به جای آن خانه تیم در کانزاس سیتی در وسط پیراهن چاپ شده بود.

فصل 1998

نیویورک ردبول_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

در فصل 1998، ایده اسم نیویورک ردبولز هنوز خیلی دور بود. در آن زمان، آنها به سادگی به عنوان MetroStars شناخته می شدند و لوگوی اسپانسر آنها به پیراهن آنها نزدیک نبود. در عوض، پیراهن قرمزی به تن داشتند که با خطوط زرد و مشکی تزئین شده بود. این کیت با یک یقه سیاه و سفید تکمیل شده بود و غیرممکن است تصور کنید که آن را برای تیم دیگری غیر از تیم MLS دهه 1990 بپوشید.

فصل 1999

کلرادو_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

تعدادی جزئیات مختلف وجود دارد که کیت خانگی کلرادو رپیدز را در فصل1999 را به یک کلاسیک دست کم گرفته شده تبدیل می کند. ابتدا رنگ سفید و سبز موجود در پیراهن با طرح سبز موج مانند آن، سپس لوگوی کلرادو راپیدز که بر روی سینه قرار دارد.در جایی که احتمالاً انتظار دارید لوگوی اسپانسر را پیدا کنید، نام تیم به رنگ زرد روشن درمی آید و با یک گرافیک موج آبی متلاشی کننده به پایان می رسد.

فصل 2000

میامی فشیون_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

Miami Fusion یک حضور کوتاه مدت در لیگ MLS بود که متأسفانه در فصل 2002 منحل گردید.پیراهن بر پایه آبی بود، شانه های آن زرد، یقه مشکی، همه اینها کاملاً به هم می آمدند. لوگوی باشگاه در مرکز سینه را نیز به آن اضافه کنید، یک کلاسیک فراموش شده MLS در آن وجود دارد.

فصل 2001

Tampa Bay Mutiny_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

یکی دیگر از باشگاه‌های با عمر کوتاه،باشگاه Tampa Bay Mutinyبود،این تیم شاید بیشتر به دلیل حضور کارلوس والدراما برای 104 بازی در خانگی که برای این تیم به میدان رفت شناخته شده است. آخرین لباس خانگی باشگاه به هیچ وجه کلاسیک نبود، اما از طریق فونتی که برای نام باشگاه استفاده می‌شود، در این فهرست جای می‌گیرد. با ورود به اوایل، این می‌توانست نشانه‌ای از Y2K یا شاید ادای احترام به The Matrix باشد. کی میدونه طراحان لباس به چه چیزی فکر میکردن.

فصل 2002

شیکاگو فایر_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

زیبایی لباس خانگی فصل 2002 شیکاگو فایر در همکاری با کیت خارج از خانه آن نهفته است. این دو طرح وارونه یکدیگر هستند، با پالت رنگ قرمز سفید و آبی پیراهن خانگی برای پیراهن خارج از خانه برگردانده شده است. با این حال، جزئیات کلیدی، نام کاملاً عظیم تیم در وسط است که به طور غیرقابل توضیحی روی پیراهن خانگی می‌گوید “FIRE” و در خارج از خانه “CHICAGO”.تا لباس این تیم هم جزو نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن از بدو تاسیس قرار بگیرد.

فصل 2003

لس آنجلس گلکسی_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

امروزه، LA Galaxy ممکن است بیشتر با پوشیدن لباس سفید همراه باشد، اما همه اینها بخشی از یک تغییر نام تجاری بود، قبل از آن، آنها به طور کلی ترکیبی از طلایی، آبی و مشکی می پوشیدند. اوج این ترکیب رنگی در فصل 2003 بود، زمانی که پایه طلایی را با نوار مورب آبی و مشکی ترکیب کردند.

فصل 2004

دالاس_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

به راحتی می‌توان سال‌های اولیه MLS را به‌عنوان مجموعه‌ای از آزمایش‌ها در مورد اینکه چگونه پیراهن‌های فوتبال می‌توانند متفاوت به نظر برسند، دید. چرا باید اسپانسر وجود داشته باشد؟ چرا باید شماره فقط در پشت باشد؟ اف سی دالاس که در آن زمان با نام دالاس برن شناخته می شد، یکی از طرفداران این امر بود و تا شروع فصل 2005 به شماره گذاری نامتعارف تیم خود ادامه داد.

فصل 2005

رئال سالت لیک_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

همه نشانه های اولین فصل رئال سالت لیک در MLS از اسپانیا الهام گرفته شده است. این نام نشانه آشکاری برای برخی باشگاه‌های بزرگ اسپانیا بود، در حالی که طراحی آن می‌توانست لباس ملی باشد. با این حال، چیزی که آن را از تقلید به چاپلوسی ارتقا می‌دهد، تایپوگرافی لوگوی Real Salt Lake در مرکز است که با یک تاج سلطنتی بالای e.

فصل 2006

هیوستون_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

تریم سفید و الگوی آدیداس به کار رفته در کیت خانگی هیوستون دینامو بلافاصله تاریخ طراحی را به فصل 2006 هدایت میکند – شاید به این دلیل که همان طرح در جام جهانی آن سال، توسط ترینیداد و توباگو، کمتر مورد استفاده قرار گرفت. هر چند هیوستون دینامو به لطف استفاده از رنگ نارنجی که باشگاه آن را به عنوان “Wildcatter” توصیف می کند، می تواند آن را به سطح دیگری برساند.

فصل 2007

گلکسی_نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن

یکی از نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن در سال 2007 توسط LA Galaxy انجام گرفت،آن هم بعد از یک تغییر نام تجاری،مهمترین بخش این لباس معرفی رنگ های جدید سفید، طلایی و آبی خود را راه اندازی کرد. دلیل این تصمیم ساده بود، ورود دیوید بکهام به MLS. اولین لباسی که او برای باشگاه پوشید همیشه مشهورترین لباس خواهد بود و همیشه به خاطر ورود یکی از مشهورترین بازیکنان جهان به یادگار خواهد ماند.

فصل 2008

کلرادو_ پیراهن

کلرادو راپیدز در فصل 2007 رنگ های شرابی و آبی خود را جایگزین راه راه های آبی و مشکی خود کرد،بنابراین خود را با یکی از تاریخی ترین ترکیب های رنگی در فوتبال جهان هماهنگ کرد. اولین کیت آن‌ها در آن رنگ‌ها، که در فصل 2008 پوشیدند، یکی از بهترین‌ها بود، با یقه کلاسیک و تزئینات آبی روشن هوشمند. مسلماً، سال 2008 برای کیت ها در MLS سال خوبی نبود.

فصل 2009

هوستون_ طرح‌های پیراهن

پرتقال معروف “Wildcatter” هوستون در فصل 2009 تاج را به خود اختصاص داد که با افزودن جزئیات خاکستری تقویت شد. این رنگ جدید علاوه بر ظاهر روی آستین‌ها، برای ایجاد نواری که از زیر بغل بالا می‌رفت، دور یقه و دوباره به پشت استفاده می‌شد. این یک افزودنی غیر متعارف به کیت است، اما به دینامو کمک کرد تا با رسیدن به فینال کنفرانس غرب برجسته شوند.

فصل 2010

فیلادلفیا_نوآورانه‌ترین

فیلادلفیا یونیون در فصل 2010 وارد MLS شد و در آتشی از طلا و مشکی بود. ویژگی برجسته این پیراهن، نوار طلایی ضخیم بود که از وسط می‌گذشت، اما یکی از زیباترین ویژگی‌ها، نوار باریک آبی ظریفی بود که رنگ‌های نشان باشگاه تازه‌تشکیل شده را بازتاب می‌داد،تا لباس این تیم جزو نوآورانه‌ترین طرح‌های پیراهن قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =

دکمه بازگشت به بالا