اخبارخارجی

هاله‌لویا! واکنش روزنامه‌های انگلیس به شکست ایران

واکنش روزنامه های انگلیس به شکست ایران-نشریات انگلیسی، دیدار این تیم برابر تیم ملی ایران در جام جهانی را آسان توصیف کرده اند.

بعد از قرعه کشی جام جهانی بود که نشریه سان از تیتر جنجالی و حساسیت برانگیز “خدا را شکر که خوردیم به ایران” استفاده کرده بود. این عبارت به شدت باعث ناراحتی هواداران و بازیکنان تیم ملی ایران شد و البته یکی از خبرنگاران این نشریه بعدها مدعی شد آنها اصلا منظوری مبنی بر توهین یا تحقیر نداشته و تنها به یک ترانه مشهور اشاره کرده اند. اما نتیجه تقابل دو تیم در بازی امشب ثابت کرد انگلیس کار راحتی برابر ایران داشته و پیش بینی ها درست بوده است.

نشریه گاردین نیز به درخشش و دو بار گلزنی بوکایو ساکا پرداخته و شروع انگلیس در تورنمنت را درخشان و فوق العاده توصیف کرد.

 

تیم ملی ایران در شبی که اصلا نمایش خوبی ارائه نداده و در تمام طول 90 دقیقه به وضوح تحت تاثیر نام و کیفیت تیم ملی انگلیس بود، سنگین ترین شکست خود در تاریخ جام جهانی را پذیرا شده و با نتیجه 2-6 مغلوب سه شیرها شد. البته پیش از شروع این دیدار نیز کمتر کسی تصور می کرد ایران قادر به کسب پیروزی یا حتی امتیاز باشد، اما این نتیجه نیز کمی دور از ذهن تلقی می شد. حالا نشریات انگلیسی این پیروزی بزرگ را جشن گرفته و به نظر به ادامه جام جهانی و درخشش تیم گرت ساوت گیت امیدوار شده اند.

اما نشریه میرر نیز از تیتر ” انگلیس در بازی افتتاحیه خود در جام جهانی 2022 و با درخشش بوکایو ساکا، تیم ملی ایران را نابود کرد.”

 

البته تیم ملی ایران بعد از تغییر و تحولات فراوان در ماه های اخیر در شرایط خاصی پای به این تورنمنت گذاشته و کارلوس کی روش فرصت چندانی برای بازسازی تیم نداشت. همچنین مصدومیت علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی نیز کار را دشوارتر از قبل کرد و تیمی که در طول 90 دقیقه اصلا نشانی از آن مجموعه جنگجو و مبارز همیشگی نداشت، در نهایت بدترین شکست خود در تاریخ جام جهانی را پذیرا شد. تیم ملی انگلیس نیز از این شرایط بهترین بهره را برده و در قامت یک مدعی واقعی تورنمنت را آغاز کرد.

تند و خشن در اولین بازی. نشریه استاندارد نیز برای نمایش درخشان تیم ملی انگلیس مقابل ایران از چنین تیتری بهره برده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا