اخبارخارجی

گارانگ کوول،ستاره جوان و آینده دار استرالیایی در نیوکاسل

به نقل از اهل ورزش :گارانگ کوول بازیکن 18 ساله پس از درخشش در سنترال کوست مارینرز با انتقال به لیگ برتر موافقت کرده است و هنوز می تواند در جام جهانی 2022 حضور داشته باشد.

فوتبال استرالیا فاقد یک فوق ستاره است.

دوران هری کیول، مارک ویدوکا و تیم کیهیل به عنوان سفیران جهانی برای تیم ملی این کشور به پایان رسیده است و در حالی که آنها برای پنجمین حضور متوالی خود در فینال جام جهانی آماده می شوند، ساکروس ها برای یک رویداد جدید فریاد می زنند.

و در حالی که غیرمنصفانه است که انتظار داشته باشیم نوجوانی که هنوز یک مسابقه حرفه ای را شروع نکرده است، به اوج خود برسد، گارانک کوول به عنوان استعداد بزرگ بعدی استرالیا معرفی می شود.

سنترال

این بازیکن 18 ساله با بازی هایش در لیگ A برای سنترال کوست مارینرز در فصل گذشته خود را در کانون توجه قرار داد و اکنون می تواند پس از کسب اولین فراخوان بین المللی خود در سپتامبر برای حضور در هواپیمای قطر 2022 آماده شود. .

او تنها چند هفته بعد با موافقت خود با انتقال به  نیوکاسل که درلیگ برتر حضر دارد توانست این موضوع را تایید کند، و هیجان واقعی وجود دارد که استرالیا ممکن است استعداد نسلی خود را یافته است.

از کجا شروع شد؟

اما گارانگ کول کیست و چه چیزی او را تا این حد خاص می کند؟

کوول در مصر از پدر و مادری سودانی به دنیا آمد که چند سال قبل از خانه جنگ زده خود فرار کرده بودند.

وی یکی از شش برادر عضو خانواده است، کوول و خانواده‌اش در سن شش سالگی به استرالیا نقل مکان کردند، و او و برادر بزرگ‌ترش، آلو، به زودی با تماشای فیلمهایی از بازی‌های قبلی سوکروس در جام جهانی، شروع به یادگیری تاریخچه فوتبال خانه جدیدشان کردند.

کوول به Sydney Morning Herald گفت: «این اساساً یک ترکیب بود، لحظات کلیدی در یک نوار قرار داده شد – برخی از اهداف و لحظات بزرگ. من نمی توانم چیز زیادی در مورد آن به یاد بیاورم، اما فقط بازیکنانی مانند [مارک] برشیانو، تیم کیهیل و دیگران را به یاد دارم.ما عادت داشتیم که هر روز، همان نوار را تماشا می‌کردیم. این یکی از بدترین چیزهای تاریخ بود!»

نوجوانی گارانگ کوول

در حالی که کول سعی می کرد آن اهداف را در ذهن خود تکرار کند، آموزش رسمی فوتبال کول در تیم نیمه حرفه ای گولبرن ولی سانز آغاز شد، که اولین بازی خود را برای آنها تنها در 15 سالگی برای تیم بزرگسالان انجام داد.

کریگ کارلی، مربی او در آن زمان، به KeepUp گفت: “گارانگ به صحنه آمد و نحوه ی محو کردن بازیکنان ارشد، بازیکنانی که به معنای واقعی کلمه از بازی حرفه ای کنار رفته بودند،توسط وی فوق العاده بود.”

تا سال 2019، او با ثبت نام در آکادمی سنترال کوست مارینرز، مسیر برادرش آلو را دنبال کرد.

از آنجایی که آلو قبل از رفتن به اشتوتگارت در سال 2021 برای مارینرز درخشیده بود، زمانی که گارانگ برای اولین بار در آوریل 2022 در ترکیب تیم ظاهر شد و در مقابل وسترن یونایتد در میان بازیکنان تعویضی قرار گرفت، انتظارات زیادی از او می رفت.

و اگرچه او در آن روز وارد زمین نشد، اما یک هفته بعد مشخص شد که می تواند روی بازی حرفه ای خود تاثیر بگذارد.

بازی بارسا در استرالیا

او تنها 5 دقیقه پس از ورود به زمین برای اولین بازی خود در لیگ مقابل ولینگتون فینیکس، گلزنی کرد و باعث شد تا او در 9 بازی 4 گل به ثمر برساند، از جمله دو گل در بازی های پلی آف.

گارانگ، او یک استعداد ویژه است، “مدیر او، نیک مونتگومری، گفت.” این نشان می دهد که او چه استعدادی دارد.”

شروع درخشش

کوول که منحصراً به عنوان یک یار تعویض طلایی استفاده می شد، میانگین یک گل را هر 47 دقیقه به ثمر رساند و در ترکیب ستارگان A-League برای رویارویی با بارسلونا در یک بازی دوستانه پس از فصل جای گرفت.

پس از یک بازی کوتاه 30 دقیقه ای که خط عقبی بارسا را ​​متحول کرد، دوباره به عنوان بازیکن تعویضی، کوول در نهایت تمام تیترهای اخبار را به خود اختصاص داد.

این نوجوان دو بار در نیمه دوم نزدیک بود تا یک گل انفرادی باورنکردنی را به ثمر برساند و مطمئناً روی ژاوی تأثیر گذاشت زیرا او از روی زمین بازی را تماشا می کرد.

سرمربی بارسا پس از بازی گفت: این یک شگفتی بزرگ بود. (او) خیلی سریع است، موقعیت های زیادی ایجاد کرد و ما دو یا سه موقعیت را به خاطر او واگذار کردیم. بنابراین، یک بازیکن بزرگ و آینده ای عالی. او یک استعداد است.”

گارانگ کوول در مقابل بارسا

پس از چند ماه آرام در پیش فصل، کوول در اواسط سپتامبر به هوشیاری جمعی فوتبال استرالیا منفجر شد، زمانی که او به جوانترین بازیکن پس از کیول در سال 1996 تبدیل شد که به تیم ملی استرالیا دعوت شده است.

اولین بازی او در برابر نیوزیلند – طبیعتاً به عنوان بازیکن تعویضی – باعث شد که او به ششمین بازیکن جوانی تبدیل شود که نماینده استرالیا است، و با توجه به اینکه جام جهانی اکنون در افق است، احتمال حضور او در قطر به عنوان یکی از جوان ترین بازیکنان وجود دارد. در کل مسابقات گارانگ کول، 18 ساله، ششمین بازیکن جوان استرالیایی شد که نماینده این کشور است.

در همان زمان، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کوول در حال نزدیک شدن به انتقال به نیوکاسل یونایتد است، زیرا قبلاً با تیم هایی مانند بارسلونا، چلسی و بروسیا دورتموند مرتبط شده بود.

پیوستن به نیوکاسل

مدیر ورزشی نیوکاسل، دن اشورث، در دوران حضورش در برایتون، عادت به چیدن جوانان با استعداد از لیگ های کمتر شناخته شده داشت، و جستجوی او برای کوول نشان می دهد که استراتژی مشابهی در سنت جیمز پارک اجرا خواهد شد.

کوول پس از تلاش های بین المللی خود با مبلغ 300,000 پوند به لیگ برتر پیوست و در شروع پنجره نقل و انتقالات ژانویه رسماً در باشگاه ثبت نام خواهد کرد.

یک مهاجم دو پا که می تواند به صورت مستقیم یا به عنوان مهاجم مرکزی بازی کند، قدرت اصلی کوول در توانایی او در تک به تک است، با سرعت و کنترل نزدیک او، وی را تبدیل به کابوسی برای توقف مدافعان می کند.

گارانگ کوول در نیوکاسل

این به خوبی در برابر بارسلونا نشان داده شد، و اگرچه او در آن موقعیت راهی به دروازه پیدا نکرد، شکی نیست که توانایی شوتزنی او برای یک بازیکن هم سن و سالش عالی است.

در جوانی، او مرتباً از سمت چپ به پای راست خود که کمی قوی‌تر بود ضربه می‌زد و شلیک می‌کرد که هم قدرتمند و هم دقیق بود.

با باشگاه‌های بزرگی که مشتاق یافتن بازیکنانی هستند که در انتقال‌های هجومی خطرناک هستند، کوول به عنوان بازیکن مهاجم ایده‌آل برای نسل بعدی معرفی می‌شود.

مانند بسیاری از نوجوانان که به دنبال راهیابی در بازی های حرفه ای هستند، کوول نیز از نظر بدنی کار دارد که باید انجام دهد، با فریم نسبتاً خفیف خود به این معنی که گاهی اوقات به راحتی می توان توپ را از زمین خارج کرد.

همانطور که او از نظر سطح کیفی قدم بعدی را در حرفه خود برمی دارد، باید روی آرامش خود و همچنین تصمیم گیری در یک سوم پایانی کار کند.

با این حال، همه ابزارها برای تبدیل شدن او به ستاره آینده وجود دارد.

گارانگ کوول در نشست خبری

بیلی مارشال، مدیر فنی گولبرن ولی سانز، هنگام مقایسه کوول و دمبله به هرالد سان گفت: “او مرا یاد یک وینگر حیله گر با پاهای بسیار خوب می اندازد.”

زمانی که بازی می‌کردم، فشار را احساس می‌کردم، اما به نظر نمی‌رسد که او این فشار را احساس کند.

او می گوید “اگر اشتباهی مرتکب شوم، می‌خواهم توپ در پایم باشد. حتی اگر دو یا سه اشتباه مرتکب شوم، می‌دانم که می‌توانم بازی را تغییر دهم.”

فکر می‌کنم اینجاست که او با دیگر بچه‌هایی که من مربیگری کرده‌ام متفاوت است و راه طولانی برای او خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا