اخبارخارجی

مورینیو: فیرپلی مالی در آن همه چیز وجود دارد به جز انصاف

فیرپلی مالی از ابرقدرت ها محافظت می کند

مورینیو به انتقاد از فیرپلی مالی یوفا پرداخت و فرآیند آن را کاملاً غیرمنصفانه دانست.

آاس رم در هفته پنجم سری آ 2022/23 میهمان اودینزه است. ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از این دیدار حاضر شد و گفتگویی با خبرنگاران داشت.

به نقل از رمانیوز؛ مورینیو گفت:

جریمه 35 میلیون یورویی رم به دلیل نقض فیرپلی مالی؟ در این فرآیند، کسانی که می‌ خواهند به شیوه‌ ای شایسته کار کنند مجازات می شوند و به‌ طور غیرمستقیم از کسانی که شیوه شایسته ای ندارند و صرفاً از نظر مالی ابرقدرت هستند، محافظت می شود. این یک محافظت برای چنین باشگاه هایی است. من از این واقعیت شگفت زده شدم که باشگاه های بزرگی که درآمد زیادی دارند، از این فیلتر عبور می کنند اما باشگاه هایی که می خواهند بزرگ شوند یا به جمع بزرگان برگردند، جریمه می شوند.

 فیرپلی مالی واقعا اصطلاح مسخره ای است و باید نام دیگری برای آن انتخاب کرد زیرا در این فرآیند هیچ چیز منصفانه ای در مورد بازی جوانمردانه مالی وجود ندارد. زمانی که یک طرف بتواند 300 میلیون یورو هزینه کند و جریمه نمی شود اما طرف دیگر فقط 30 میلیون یورو هزینه می کند و جریمه می شود، هیچ چیز منصفانه نیست.

 پیشنهاد برای بهتر شدن این قانون؟ من برای این کار وقت ندارم، خوشحالم که مربی هستم و ناراحتم که مجبورم در این شرایط کار کنم، زیرا با چند میلیون یوروی بیشتر، رم واقعاً می تواند رویاپردازی کند اما در عوض محدود می شویم. کاری که تیاگو پینتو انجام داد درخشان بود، اما بازهم شرایط سخت است. من دوست داشتم جردن ورتو بماند و یک مدافع میانی پنجم داشته باشم. همچنین دوست داشتم با وجود بلوتی، آفنا هم بماند. 

 اودینزه تیم باهوش و محترمی است. آنها می دانند چگونه باید بازی کنند و در زمان مناسب به حریف ضربه می زنند. اودینزه یکی از تیم های مورد علاقه من از نظر مدیریت زمان بازی است. مادی کامارا در تمرینات باعث تعجب همه کسانی شد که او را نمی شناختند. بازیکن با کیفیتی است اما فردا از ابتدا بازی نمی کند چون از نظر درک تاکتیکی و آمادگی بدنی هنوز با برنامه های تیم هماهنگ نیست. اگر لازم باشد به عنوان بازیکن ذخیره به زمین می رود. 

 نگاه کردن به جدول در هفته چهارم بزرگ ترین اشتباه است. من فعلا به جدول نگاه نمی کنم و فقط می خواهم امتیازات بیشتری کسب کنیم. از مساوی خوشم نمی آید اما تک امتیاز بازی با یوونتوس در تورین برای تیم مهم بود. امیدوارم فردا امتیازات کامل را کسب کنیم. بازی به بازی پیش می رویم و کاری به نام حریف و محل برگزاری مسابقه ندارم.

 تنها نگرانی من، مصدومیت بازیکنان و کمبود بازیکن در ترکیب است. بسیاری از تیم ها به اندازه کافی بازیکن دارند اما ما در حال حاضر به جز پست های دروازه بان و وینگ بک در سایر پست ها با کمبود بازیکن روبرو هستیم. دیروز تیاگو پینتو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اگر لازم باشد، کریستانته به خط دفاعی می رود، سوال من اینجاست اگر او به یک خط عقب تر برود، چه کسی جای خالی این بازیکن در خط هافبک را پر می کند؟

 کاری که پینتو و باشگاه در نقل و انتقالات انجام دادند واقعا درخشان بود و تحسین من را به همراه داشت. اکنون هنوز کمی امیدوارم آنها قدم آخر برای کمک به من را بردارند و ترکیب گسترش یابد. (اشاره به خرید یک مدافع آزاد)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا