اخبارخارجی

تورنت:دوست دارم دوباره در MLS کار کنم.

تورنت سرمربی اسپانیایی درباره دوران حضور خود در برزیل و ترکیه و آنچه در شغل بعدی خود به دنبال آن است، صحبت کرد.

به گزارش اهل ورزش و به نقل از GOAL بسیاری از چهره‌های آشنا از سراسر لیگ برتر فوتبال در جام MLS آخر هفته در لس‌آنجلس حضور خواهند داشت، و این شامل یک مربی است که چندین سال از این لیگ خارج شده است.

سه سال از پایان دوره یک و نیم ساله دومنک تورنت در نیویورک اف سی می گذرد و در سال های پس از آن، او مدیریت  دو تیم برزیلی فلامنگو و باشگاه ترکیه ای گالاتاسرای را بر عهده داشته است. هر دو دوره کوتاه، اما هر دو تجربه یادگیری برای یک مربی که به ایجاد زمینه برای برگزاری نهایی جام MLS نیویورک اف سی توسط رونی دیلا در سال 2023 کمک کرد.

این هفته، تورنت در لس آنجلس است تا با چهره های آشنا از سراسر لیگ آشنا شود، اما اگر به او بستگی داشت، اقامت او در ایالات متحده طولانی خواهد بود تورنت که در حال حاضر بیکار است، اگر فرصتی پیش بیاید، فوراً از فرصت بازگشت به MLS استفاده می کند.

تورنت سرمربی اسپانیایی

او گفت: “انتظار دارم تا چند هفته دیگر تصمیم بگیرم دوباره کار کنم.” “اگر نه در MLS، پس در کشور دیگری چون چند پیشنهاد دارم. در این لحظه، پس از سه ماه تعطیلی، باید تصمیم بگیرم دوباره کار کنم، حتی اگر اینجا در ایالات متحده نباشد. برای من، این یک کار است. از بودن در اینجا خوشحالم. می دانم که در حال حاضر آسان نیست زیرا آنها مربیان بزرگی دارند و من انتظار ندارم باشگاه ها برخی از مربیان را اخراج کنند. من برای این کار اینجا نیستم.

“انتظار دارم تا چند هفته دیگر دوباره کار کنم زیرا برای من بسیار مهم است. من دوست دارم به عنوان مربی و کادرم نیز کار کنم و فکر می کنم ما آماده هستیم دوباره کار کنیم زیرا بعد از سه ماه میل وجود دارد. ”

اولین حضور تورنت در MLS باعث شد که او با شهرت زیادی به عنوان دست راست پپ گواردیولا به لیگ برتر ملحق شود. او قبل از اینکه در اواسط فصل 2018 به عنوان جانشین پاتریک ویرا در نیویورک اف سی منصوب شود، زیر نظر سرمربی افسانه ای در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی دستیار بود.

تورنت سرمربی اسپانیایی در کنار گواردیولا

نیویورک اف سی در هر دو فصل زیر نظر تورنت به پلی آف رفت و در سال 2018 به آتلانتا یونایتد قهرمان احتمالی شکست خورد و در سال 2019 مقابل تورنتو اف سی شکست خورد. و سپس، در حالی که یک سال از قرارداد او باقی مانده بود، تورنت و باشگاه راه خود را از هم جدا کردند.

در آن زمان، گزارش‌ها حاکی از آن بود که تورنت از پیچیدگی‌های لیگ، از سفر گرفته تا قوانین بازی، ناامید شده است. و، در حالی که او اعتراف می کند که این یک تعدیل بوده است، تورنت اکنون می گوید که عاشق زندگی در MLS شده است.

با این حال، در آن زمان، تورنت از برخی جنبه‌های زندگی در نیویورک اف سی، که عمدتاً شامل وضعیت استادیوم باشگاه بود، ناامید شده است. این مسئله همچنان یک مشکل است، زیرا نیویورک اف سی در سال‌های اخیر مجبور شده است بازی‌های پلی‌آف را خارج از محل میزبانی خود، استادیوم یانکی، انجام دهد.

او می‌گوید: «من با سیتی‌گروپ صحبت کردم و در آن لحظه به دلایل مختلف فکر کردیم که زمان مناسبی برای جدایی است. برای من آسان نبود زیرا از زندگی ام در نیویورک بسیار راضی بودم، حتی از باشگاه و بازیکنان.

تورنت سرمربی اسپانیایی دستیار پپ

“اما گاهی اوقات ما مثلاً اتفاقاتی که در پلی آف رخ داد را نداشتیم. مجبور بودیم در استادیوم های مختلف بازی کنیم و همیشه یکسان نیست. مهم است. وقتی این اتفاق افتاد، فکر می کنید شاید مکان مناسبی برای من نباشد. ما همیشه مشکلات و مسائلی برای بازی در ورزشگاه خود داشتیم و این برای ما و هواداران ما مهم است، شما با کادر خود صحبت می کنید و مشکلاتی با آن بخش وجود دارد و وقتی با مردم صحبت می کنید، در مورد چیزهای مختلفی صحبت می کنید.”شاید برای باشگاه بهتر باشد زیرا آنها می توانند مربی دیگری را انتخاب کنند و شاید او بهتر از من باشد. من این را می پذیرم زیرا من گروه سیتی را دوست دارم. تصمیم گرفتم ترک کنم، شاید این اشتباه بود زیرا بسیار خوشحال بودم، اما این چیزی است که در آن اتفاق افتاده است. در حال حاضر فکر می‌کردم برای من و باشگاه بهتر است.»

تورنت هنوز هم با علاقه به دوران حضورش در نیویورک اف سی نگاه می کند، به خصوص با توجه به موفقیت های این باشگاه در سال های اخیر. او می‌گوید که از دیدن آنها در جام MLS افتخار می‌کند و از اینکه شاهد ستاره شدن چندین بازیکنی که با آنها کار کرده است خوشحال است.

بازیکنانی مانند تاتی کاستلانوس، جیمز ساندز و جو اسکالی همگی به باشگاه‌های بزرگ اروپا نقل مکان کرده‌اند که تورنت از آنها لذت می‌برد. این جنبه ای از MLS بود که او بیشتر از همه از آن لذت می برد: کار با بازیکنان جوان برای آماده کردن آنها برای یک قدم بزرگ.

تورنت سرمربی اسپانیایی

او می‌گوید: «حتی وقتی معمولاً ماهی یک‌بار با پپ گواردیولا صحبت می‌کنم، در مورد اهمیت این موضوع در حال حاضر در ایالات متحده برای بازیکنان جوان صحبت می‌کنم، زیرا هر مربی در این لحظه می‌داند که وضعیت در حال بهتر شدن است». بارها به همکارانم می گویم: در جام جهانی بعدی مراقب آمریکا باشید. مراقب باشید!

او می گوید که تورنت فقط روی ایالات متحده متمرکز نیست. او آماده بازگشت به اروپا است و می گوید که در آنجا در حال ارزیابی پیشنهادات است.

با این حال، کاری که او انجام نخواهد داد، پریدن به موقعیت دیگری است که قرار است شکست بخورد. این اساساً همان کاری است که او در این دو ایستگاه آخر انجام داد.

پس از ترک نیویورک اف سی تورنت سرمربی اسپانیایی در چه تیم هایی سرمربیگری کرد؟

پس از ترک نیویورک اف سی، شغل بعدی او فلامنگو در برزیل بود، کشوری که به دلیل جابجایی بالای مربیان بدنام است. تورنت از جولای تا نوامبر 2020 ادامه داشت. در دو سال پس از آن، باشگاه چهار مربی دیگر داشته است.

جایگاه بعدی او گالاتاسرای بود، جایی که فقط 20 بازی را هدایت کرد و در پایان فصل اخراج شد.

تورنت سرمربی اسپانیایی در گالاتاسرای

او به ویژه در مورد چیزهایی که از دوران اقامت خود در ترکیه آموخته است، گفت: «این به سبک نیست. این در مورد تلاش برای پیروزی در هفته بعد و بازی بعدی و بازی بعدی است. این مشکل در ترکیه است. اگر با ایالات متحده مقایسه کنید، ایالات متحده شگفت انگیز است اگر بخواهید مربیگری کنید زیرا با بازیکنانی که دارید وقت آن است که برای بهبود تیم خود تلاش کنید، زمان برای ایجاد یک سبک واضح دارید اما در ترکیه تقریبا غیرممکن است.”

او ادامه داد: “من برای آینده ام یاد گرفتم، برای من بسیار مهم است که فصل را شروع کنم. من به پیش فصل نیاز دارم… اگر می خواهید بازیکنان خود را متقاعد کنید، بهترین زمان است. این برای من مهم است. وقتی تصمیم گرفتیم در نیم فصل تیمی را بگیریم، اشتباه بزرگی برای ما بود.”

باید دید در ادامه برای تورنت چه اتفاقی می افتد. در حال حاضر تنها سه شغل از نظر فنی باز است. طبق گزارش ها، اولین، هیوستون دینامو، با استخدام قریب الوقوع بن اولسن پر شده است. دومی، نیمکت کلمبوس، نامشخص باقی مانده است در حالی که آخرین مورد، باشگاه قدیمی تورنت، نیویورک اف سی است که هنوز برچسب موقت نیک کوشینگ را حذف نکرده است.

با این حال، این آخر هفته، تورنت از جام MLS لذت خواهد برد، یک مسابقه زیبا برای کسب مقام قهرمانی بازی بین لس آنجلی اف سی  و فیلادلفیا یونیون را از نزدیک مشاهده می کند.

او می گوید: «من اینجا هستم چون جالب است. من باید از اتفاقاتی که در فوتبال، به طور کلی در فوتبال و در جهان می‌گذرد آگاه باشم، اما هرگز این ایده را کنار نمی‌گذارم که دوباره به اینجا برگردم تا کار کنم، زیرا برای من لذت بزرگی بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا