اخبارخارجی

خوش شانس ها و بدشانس های قرعه کشی لیگ قهرمانان

لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی روز پنجشنبه در استانبول انجام شد.قرعه‌کشی امسال بار دیگر داستان‌های جذابی را به نمایش گذاشته است، با یک «گروه مرگ» واضح، چند دیدار مجدد زیبا و تعداد زیادی بازی‌های چشم نواز در زمین و هم در اطراف زمین بازی.

بنابراین، کدام باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان از قرعه‌کشی راضی خواهند بود و کار چه کسانی برای کسب افتخار اروپا کمی سخت‌تر شده است؟

خوش شانس ها

بدون شک یکی از خوش شانس های این قرعه کشی لیگ برتر انگلیس می باشد،از هشت فینالیست اخیر لیگ قهرمانان اروپا، پنج تیم از لیگ برتر بوده اند، و گروه بندی امسال یک بار دیگر بهترین فرصت را  برای صعود به مرحله حذفی در اختیار این تیمها قرار می دهد.منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام همگی از غول های اروپایی که می توانستند با آنها همبازی شوندقسر در رفته اند و هیچ کدام نمی توانند از این شرایط ناراضی باشند.

شاید تیم یورگن کلوپ سخت‌ترین گروه را داشته باشد، اما هواداران لیورپول می‌توانند منتظر جوی شگفت‌انگیز در برابر آژاکس، ناپولی و رنجرز باشند.پپ گواردیولا علیرغم خطر بوروسیا دورتموند انتظار دارد برای هفتمین فصل متوالی با سیتی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، در حالی که چلسی علیرغم حضور در رتبه دوم باید در گروه 5 مسابقات به مصاف تیمهای نه چندان قدرتمندی برود.

لواندوفسکی گفت که ترک بایرن مونیخ در این تابستان “غم انگیز و سخت” بود، بنابراین او از بازگشت سریع به باشگاه قدیمی خود خوشحال خواهد شد.8 سال حضور وی و انجام 375 بازی او برای غول های بوندسلیگا فوق العاده بود، زیرا او 344 گل به ثمر رساند و 8 عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد.لواندوفسکی همچنین به بایرن در کسبمقام قهرمانی لیگ قهرمانان 2020 کمک کرد، جایی که آنها تیم جدیدش، بارسلونا را 8-2 در راه فینال تحقیر کردند.

لواندوفسکی-خوش شانس ها و بد شانس ها

درست مانند باشگاه های انگلیسی، هر دو باشگاه رئال و اتلتیکو از اینکه از بدترین سناریوهای احتمالی خود اجتناب کرده اند خوشحال خواهند شد.سفر به سلتیک برای رئال مدافع عنوان قهرمانی دشوار خواهد بود، در حالی که سفر آنها به شاختار دونتسک نوید یک شب احساسی را می دهد، حتی اگر اوکراینی ها در ورشو، 1000 مایلی دورتر از خانه خود، بازی کنند.

رئال همچنان باید به راحتی صعود کند، همانطور که همسایه هایش اتلتیکو، که گروهش به سختی می تواند از طرف هواداران بی طرف دارای سختی زیادی باشد، و به راحتی باید صعود کند.تیم دیگو سیمئونه به مصاف پورتو، بایر لورکوزن و کلوب بروژ می رود و در راه رسیدن به مرحله حذفی انتظار دردسر زیادی نخواهد داشت.

از میان تمامی تیم‌های برتری که در سید اول بود و تاتنهام می‌توانست با آن‌ها روبرو شود، آینتراخت فرانکفورت، تیم میانی جدول بوندسلیگا، بهترین گزینه میتوانست باشد.اضافه کردن اسپورتینگ لیسبون و مارسی به این تیم باعث میشود سرمربی اسپرز از این که قرعه کشی چگونه به پایان رسید راضی باشد.کونته در لیگ قهرمانان اروپا رکورد چندان خوبی ندارد و از 15 بازی اخیر خود با چلسی و اینتر تنها 3 پیروزی کسب کرده است.شاید در این فصل، شانس اروپایی کونته در نهایت تغییر کند.

بدشانس ها

بدون شک یکی از بدشانس های این لیست تیم یوونتوس است،اگر به دنبال باشگاه بزرگی هستید که ممکن است در اولین مرحله سقوط کند، موفقیت در چمپیونزلیگ یک اولویت برای رقیب اصلی آنها در گروه 8 مسابقات یعنی پاری سن ژرمن است، بنابراین آنها همه چیز را برای اطمینان از رسیدن به صدر جدول به کار خواهند گرفت. در حالی که بنفیکا ممکن است دیگر گل های داروین نونز را نداشته باشد، اما پس از حذف بارسلونا در مرحله گروهی فصل گذشته قبل از صعود به مرحله یک چهارم نهایی، همچنان یک خطر واقعی باقی می ماند.27 سال از آخرین موفقیت یووه در اروپا می گذرد، و با توجه به اینکه ماسیمیلیانو آلگری در این فصل تحت فشار قرار داشت، او امیدوار بود کار آسان تری در دور اول انجام شود.

دیگر تیم بدشانس اینتر میلان می باشد،چون پس از ناکامی در دفاع از قهرمانی خود در سری آ در فصل گذشته، شاید تاسف بار بود که نام تیم سیمونه اینزاگی در گروه سه خارج میشد.چون تیم های اول و دوم این گروه مشخص شده بودند که هر دو از قدرتهای اروپا می باشند.یک برنامه فشرده و همچنین لیگ رقابتی ایتالیا، اولویت دادن به صعود از گروه بندی اروپا را دشوارتر می کند و آنها به روملو لوکاکو نیاز دارند تا در صورت صعود، پیشرفت بزرگی داشته باشند.

ژاوی-خوش شانس ها و بد شانس ها

خروج بارسا از مرحله گروهی فصل گذشته مایه شرمساری بود و آنها در تابستان سرمایه گذاری زیادی کرده اند تا مطمئن شوند که این اتفاق دوباره تکرار نمی شود.پس فشار بر ژاوی است تا بارسا را در کنار بهترین تیم های اروپا دوباره قرار دهد،ولی او می توانست بدون حضور در گروه مرگ این کار را انجام دهد.بایرن مونیخ سه سال پیش بارسا را تحقیر کرد و به نابود کردن تیم‌های بوندسلیگا ادامه میدهد آنها اکنون بازیکنان باکیفیتی مانند سادیو مانه و ماتییس دلیخت را به ترکیب خود اضافه کرده اند.

در عین حال، اینتر را می توان قوی ترین تیم ایتالیا در نظر گرفت، با روملو لوکاکو که در خط حمله قرار دارد و تهدید بزرگی را ارائه می دهد.

حال باید تا اتمام مرحله گروهی که در اوایل آبان ماه می باشد صبر کنیم تا ببینیم کدام تیمها، مربیان و بازیکنان جزو خوش شانس ها و بدشانس های این لیست قرار میگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا