اخبارخارجی

رتبه بندی خریدهای پپ گواردیولا در منچسترسیتی توسط گری نویل

با شروع فصل جدید لیگ برتر گری نویل در مورد خریدهای یونایتد از سال 2013 و سیتی از زمان حضور گواردیولا را مورد بررسی قرار داد.در این مصاحبه نویل توضیح داد که خریدهای گواردیولا چطور بوده اند.

اگرچه ممکن است تنها دو بازی از فصل جدید گذشته باشد،جدول لیگ برتر دروغ نمی گوید. منچسترسیتی با دو برد از دو بازی و تفاضل گل 6+ در صدر قرار دارد و منچستریونایتد با دو شکست و تفاضل گل 5- در قعر جدول قرار دارد.

با وجود واکنش های بیش از حد طرفداران، یونایتد در این فصل سقوط نخواهد کرد و هنوز 36 بازی باقی مانده است. به همین ترتیب، سیتی برخلاف ادعای برخی از تماشاگرانش، علیرغم شروع بد لیورپول، لیگ را نبرده است. با این حال، فاصله 6 امتیازی اولیه بین یونایتد و سیتی تعجب آور نیست و مسیر حرکت هر دو باشگاه را در جهت مخالف به خوبی نشان می دهد.

برای نشان دادن میزان بد مدیریتی یونایتد در دهه گذشته، کارشناس اسکای اسپورت و گری نویل بازیکن سابق قرمزها از سیستم “سبز – کهربایی – قرمز” برای دسته‌بندی خریدهای اصلی خود از سال 2013 استفاده کرد. فقط دو بازیکن وارد ستون سبز شدند. 24 بازیکن شکست خورده تلقی شدند.

بنابراین، اگرخریدهای اصلی سیتی را در نظر بگیریم و از همان سیستم استفاده کنیم، اینگونه امتیاز بندی میکنیم: “سبز” برای خرید موفق، “کهربا” برای بازیکنی که چندان موفق نبود، اما یک خرید شکست خورده هم نبود، و “قرمز” برای بازیکنان که به معنای واقعی کلمه شکست خورده بوده اند.

جای تعجب نیست که نگاهی تقریباً متضاد به لیست سیتی وجود دارد، اکثر نقل و انتقالات سیتی ارزش خود را ثابت کرده اند و تنها سه مورد آن کارساز نبوده است. به جای مقایسه نقل و انتقالات سیتی از سال 2013، همانطور که نویل با یونایتد انجام داد، از ورود پپ گواردیولا در سال 2016 شروع کردیم.

خریدهای گواردیولا چطور بوده اند؟ بازیکنان سبز

بازیکنان سبز کسانی هستند که با اطمینان می توان آنها را موفق نامید و در باشگاه باقی می مانند که از قهرمانان پشت سر هم انتظار می رود. از سال 2020 روبن دیاس و ژائو کانسلو اعضای اصلی خط دفاعی هستند و رودری یکی از بهترین های جهان در پست خود و جایگزین واقعی فرناندینیو است.

ریاض محرز انتقال 60 میلیون پوندی خود از لستر را توجیه کرد و کایل واکر علیرغم چندین چالش، گزینه اول دفاع راست سیتی باقی ماند. برناردو سیلوا در خط هافبک دلربایی میکند، ادرسون دروازه بان بودن را دوباره تعریف کرده است و جان استونز نیز یکی دیگر از افرادی است که برای ایفای نقش کلیدی در جام های متعدد سیتی – مانند آیمریک لاپورته – جواب منتقدان را داده است.

 

ایلکای گوندوگان اولین خرید گواردیولا بود و اکنون کاپیتان وی است و سیتی بدون او قهرمان نمی‌شد، در حالی که زوج گابریل ژسوس و الکس زینچنکو که اخیراً جدا شده‌اند نیز بازیکنان موفقی برای سیتی بودند و حدود 45 میلیون پوند از فروش آنها سود کسب کردند.

بازیکنان کهربا

هنوز برای قضاوت در مورد ورودیهای این فصل – ارلینگ هالند، کالوین فیلیپس و جولیان آلوارز – خیلی زود است، اگرچه هر سه به نظر ارزش خوبی دارند، تاکنون در بازیهای خود تماشاگران را تحت تأثیر قرار داده اند و به نظر می‌رسد نگرش درستی برای موفقیت در سیتی دارند.

ارلینگ هالند-خریدهای گواردیولا چطور بوده اند

جک گریلیش هنوز به طور کامل دستمزد 100 میلیون پوندی خود را توجیه نکرده است، اگرچه عادلانه نیست که او را در لیست قرمزی قرار دهیم که نویل برای قرار دادن الکسیس سانچز، مورگان اشنایدرلین و متئو دارمیان استفاده کرد. به طور مشابه، ناتان آکه به سادگی این شانس را نداشته است که یک بازیکن “سبز” بودن را توجیه کند، اگرچه هر زمان که به او فرصت داده می شود عملکرد خوبی داشته است، درست مانند شروع رقابت های فعلی.

فران تورس تا زمانی که تصمیم گرفت می‌خواهد به بارسلونا برود خوب به نظر می‌رسید، اما به سختی می‌توان آن را یک شکست توصیف کرد، در حالی که لروی سانه در دوران حضورش در اتحاد قبل از اینکه به بایرن مونیخ منتقل شود، تأثیر مشابهی داشت. کلودیو براوو، دروازه بان اول گواردیولا، که کامل نبود، اما کارش را انجام داد، تکمیل کننده این لیست است.

بازیکنان قرمز

بازیکنان قرمز این لیست که پپ خرید شامل؛گواردیولا در اولین تابستان خود، نولیتو مهاجم اسپانیایی را به خدمت گرفت، اما این مهاجم هرگز نتوانست خودش را نشان دهد و پس از یک سال تیم را ترک کرد. مدافعان کناری بنجامین مندی و دانیلو در کناره ها خوب به نظر می رسیدند، اگرچه در نهایت بهترین کمک دانیلو جبران 60 میلیون پوندی بود که برای ژائو کانسلو با انتقال به یوونتوس به عنوان بخشی از همان قرارداد پرداخت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا