اخبارخارجی

افتخار میکنم مربی پیکه بودم!!!

به نقل از اهل ورزش ، از آنجایی که جرارد پیکه روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از بازی این هفته لالیگا مقابل آلمریا از فوتبال خداحافظی می کند ، هزاران نفر از جمله  هم تیمی های حاضر و  سابق، مربیان و هواداران به او ادای احترام کردند.

پپ گواردیولا آخرین مربی ای است که پیکه و دوران حرفه ای فوق العاده اش را ستایش کرده است.

“من شخصاً برای او بهترین ها را آرزو می کنم و به او علاقه خاصی دارم. بازیکنی برای بازی های بزرگ.او همیشه در بالاترین سطح در برابر تیم های برتر و درجه یک عملکردهای حاضر شده. این چیزی است که همه باشگاه های بزرگ به آن نیاز دارند. :« از این دست بازیکنان». او همه چیز را با بارسلونا، تیم ملی اسپانیا به دست آورد… و بله، برای من شخصاً افتخار بود که مربی او بودم. ما چهار سال باورنکردنی را با هم گذراندیم.”

برای من شخصاً افتخار بود که مربی او بودم. ما چهار سال باورنکردنی را با هم گذراندیم.

پیکه و گواردیولا

گواردیولا به مدت چهار سال در بارسلونا پیکه را هدایت کرد که یکی از موفق ترین و پرافتخارترین دوره های تاریخ باشگاه بود. در سال 2009، عملکرد تیم را برای همیشه در تاریخچه فوتبال به یادگار گذاشت: غول های کاتالان شش جام بی سابقه را به دست آوردند – تمام عناوین ممکنی که می توانستند کسب کنند.

پیکه در مجموع 615 بازی برای بارسا انجام داد و 52 گل به ثمر رساند . در این مدت، او هشت قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی لیگ قهرمانان را در طول 14 سال دوران خود در بارسلونا تجربه کرده است.

پیکه همچنین 102 بازی ملی برای اسپانیا انجام داد و یکی از اعضای اصلی تیمی بود که جام جهانی فوتبال در سال 2010 و قهرمانی اروپا در سال 2012 را به دست آورد .

می توان گفت با خداحافظی پیکه فقط سرجیو بوسکتس از تیم رویایی بارسلونا در این تیم باقی مانده است و بازیکنان این تیم رویایی هم یکی پس از دیگری از بارسلونا جدا شده و فقط خاطره ای از آن تیم به جا مانده است.

بخوانید : اعتراض هواداران در نقش جهان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا