اخبارخارجی

بلژیک 1-0 کانادا؛ تیم روبرتو مارتینز قسر در رفت!

برد بلژیک با درخشش کورتوابلژیک توانست در اولین بازی خود در دور گروهی جام جهانی با نتیجه‌ نزدیک یک بر صفر از سد کانادا عبور کند. کانادا در نیمه اول با نمایش فوق‌العاده خود، تحسین همه را برانگیخت اما بدشانسی، کم تجربگی و البته تصمیمات داوری مانع رسیدن آنها به گل شد. بلژیک در نیمه دوم با تعویض های مارتینز بر روند بازی مسلط شد و در نهایت به سه امتیاز دشوار این بازی رسید.

بلژیک و کانادا در دور اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر رفتند:

دو تیم با سیستم مشابه 3-4-3 وارد زمین شدند اما برخلاف انتظار کانادا نمایش بسیار بهتری ارائه کرد و موفق شد در همان دقایق ابتدایی یک پنالتی کسب کند. ستاره مونیخی‌ها نتوانست بهترین دروازه‌بان کنونی جهان را مغلوب کند تا کانادایی‌ها کماکان در حسرت اولین گل خود در جام‌های جهانی بمانند.

دی بروینه

در ادامه اما بلژیک از تک فرصت خود نهایت استفاده را برد و با یک گل جلو افتاد. در نیمه دوم هم تعویض‌های مارتینز جواب نداد و کانادا مالک توپ و میدان بود و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه بلژیک پیش رفت اما در گام آخر ناموفق بود.

سرانجام بلژیک توانست در شبی که دور از انتظار ظاهر شده بود ۳ امتیاز را به لطف درخشش کورتوا کسب کند تا با ۳ امتیاز پیشتاز گروه F باشد. کرواسی و مراکش دیگر تیم‌های این گروه بودند که به نتیجه مساوی رضایت دادند.

اطلاعات مسابقه بلژیک و کانادا

  • بستر مسابقه: بازی اول گروه F جام جهانی 2022
  • تاریخ: چهارشنبه، 2 آذر 1401 (23 نوامبر 2022)
  • ساعت: 22:30 به وقت تهران
  • ورزشگاه: احمد بن علی، الریان قطر
  • داور: جانی سیکازوه (زامبیا)
  • گلزن: میچی باتشوایی (۴۳)
  • پنالتی از دست رفته: آلفونسو دیویس (۱۱)

تیم ملی بلژیک

ترکیب ابتدایی بلژیک و کانادا

بلژیک (3-4-2-1) / کورتوا، فرتونگن، آلدرویرلد، دندونکر، کاراسکو، ویتسل، تیلمانس، کاستانیه، دی بروین، ادن هازارد، باتشوایی

کانادا (4-2-3-1) / بوریان، جانستون، ویتوریا، میلر، دیویس، هاچینسن، استاکیو، بوچانان، هویلت، لاریا، دیوید

تیم ملی کانادا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا