اخبارخارجی

خداحافظی آردا توران از مستطیل سبز

خداحافظی آردا توران از مستطیل سبز فوتبال؛به گزارش اهل ورزش آردا توران هافبک سابق بارسلونا، اتلتیکو مادرید و تیم ملی ترکیه در سن 35 سالگی خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.

توران از زمان پایان قراردادش با گالاتاسرای در پایان فصل گذشته بدون باشگاه بوده و حالا تایید کرده که کفش هایش را آویخته است.

هافبک ترکیه ای،دوران موفقی را تجربه کرد،وی در تیم جوانان آلتینتپسی ماکل اسپور بازی خود را شروع شد. او خیلی زود به گالاتاسرای نقل مکان کرد و در سال 2008 در اولین حضور خود در این باشگاه عنوان قهرمانی سوپر لیگ ترکیه را به دست آورد.

خداحافظی آردا توران

او در سال 2011 به اتلتیکو مادرید منتقل شد و در فصل 2013/14، زمانی که این باشگاه قهرمان لالیگا شد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید، 46 بازی انجام داد. یک دوره پنج ساله ترکیبی، اما مملو از جام را با بارسلونا بین سال های 2015 تا 2020 تجربه کرد، قبل از اینکه او روزهای پایانی بازی خود را در گالا انجام دهد.

وی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت: این یک سفر شگفت انگیز برای من، برای مادرم، برای پدرم، برای برادرم، همسرم و فرزندانم بوده است. امیدوارم برای شما هم بوده باشد.» توران گفت: «سخت بود اما زیبا بود. من حقم را به همه کسانی می دهم که مرا دوست دارند، در حین بازی برای من ارزش قائل هستند، برای من ارزش قائل هستند و از من متنفرند.”

آردا توران در طول دوران حرفه ای خود، 100 بار پیراهن تیم ملی ترکیه را بر تن کرد و 16 گل ملی نیز به ثمر رساند و تنها چهار بازیکن که شامل امره بلوز اوغلو، بولنت کورکماز، هاکان شوکور و روستا رکبر بیشتر از توران برای تیم ملی ترکیه بازی کرده اند.

خداحافظی آردا توران

همچنین این بازیکن در طول دوران حرفه ای خود با پیراهن تیم های مختلف 527 بازی انجام داد و 90 گل و 127 پاس گل به نام خود ثبت کرد. آردا توران در طول سال های بازی خود 13 جام باشگاهی کسب کرد که عناوینی چون لالیگا، کوپا دل ری، سوپرجام اروپا، سوپرجام اسپانیا، لیگ اروپا، سوپرلیگ ترکیه، جام حذفی ترکیه و سوپرجام ترکیه را شامل می شود.

اسطوره ترکیه ای اشاره کرده است که علاقه مند به ادامه فعالیت در فوتبال به عنوان مربی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا