اخبارخارجی

جنجال داوری اینتر – بارسلونا؛ پل فن بوکل بازهم حق تیم ژاوی را خورد؟

داوری فن بوکل به نفع اینتر-ژاوی از صحنه‌های مشکوک داوری علیه تیمش خسته شده و تیمش را در خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا می‌بیند

بارسلونا مقابل اینتر شب خوبی را سپری نکرد و در ایتالیا 1-0 شکست خورد. حالا بلوگرانا با دو شکست از سه بازی، خطر عدم راه‌یابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برای دومین سال پیاپی را حس می‌کند و ژاوی به این مسئله اعتراف کرده است.

اهل ورزش | با وجود عملکرد ضعیف بارسلونا در جوزپه مه آتزا، تصمیمات داوری در بازی اینتر و بارسا، جنجالی و سرنوشت‌ساز بود. ژاوی، سرمربی بارسلونا به عملکرد اسلاوکو وینچیچ، داور اهل اسلوونی این مسابقه اعتراض زیادی کرد و از او خواستار توضیح شد. با این حال، او تصمیماتش را پس از هماهنگی با پل فن بوکل، داور هلندی و مسئول VAR این مسابقه گرفت. بارسایی‌ها به دو صحنه در این مسابقه اعتراض دارند؛ گل مردود پدری که در جریان بازی‌سازی، توپ به دست آنسو فاتی خورد و برخورد توپ به دست دنزل دومفریز در محوطه جریمه اینتر که پنالتی تشخیص داده نشد.

ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی گفت طبق قوانین فیفا، گل پدری سالم بوده و داور به اشتباه آن را مردود کرده است. قانون آخر فیفا درباره خطای هند می‌گوید برخورد تصادفی توپ به دست بازیکنی که هم‌تیمی‌اش آن توپ را به گل یا موقعیت‌ گل‌زنی تبدیل کند، خطای هند محسوب نمی‌شود. در فرایند گل مردود بارسلونا، توپ به دست فاتی خورد اما او در ادامه از جریان حمله خارج شد و طبق قانون، گل پدری باید گرفته می‌شد. برخورد توپ به دست دنزل دومفریز نیز بدیهی بود اما داور پس از هماهنگی با اتاق VAR، پنالتی نگرفت.

پل فن بوکل، کمک داور ویدیویی این مسابقه که باعث شد دو صحنه به ضرر بارسا رقم بخورد، همان کسی بود که در مسابقه بایرن مونیخ و بارسلونا مسئولیت مشابهی داشت و صحنه برخورد نصیر مزراوی و عثمان دمبله در محوطه جریمه بایرن را پنالتی تشخیص نداد.

ایتورالده گونزالس، داور پیشین لالیگا اعتقاد دارد گل بارسلونا سالم بود و قطعا یک پنالتی نیز باید به سود این تیم اعلام می‌شد. یاسر القحطانی، مهاجم پیشین تیم ملی عربستان و کارشناس بین اسپورت نیز درباره جنجال‌های داوری این مسابقه گفته:

دلیلی وجود نداشت داور برای بارسلونا پنالتی نگیرد. به نظرم داور VAR این مسابقه کور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا