اخبارخارجی

قهرمانی دونده آلمانی در ماده ده گانه

طلای ده گانه به آلمان رسید؛ برای مدت طولانی، نیکلاس کائول دونده آلمانی مقامی بهتر از  هفتم دررشته ده‌گانه بدست نمی آورد. تا اینکه امسال قهرمان سابق جهان تلاش خود را افزایش داد. در دوی 1500 متر، کائول بهترین رکوردهای شخصی خود را به دست آورد – و به عنوان قهرمانی اروپا هجوم آورد.

نیکلاس کائول، دونده ده‌گانه، پس از یک فینال که سرعت هیجان‌انگیزی داشت، مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا در مونیخ را به دست آورد. این دونده 24 ساله دومین پیروزی بزرگ دوران حرفه ای خود را پس از قهرمانی جام جهانی 2019 جشن گرفت. او با 8545 امتیاز، روز سه شنبه پیش از سیمون ایهامر سوئیسی که 8468 امتیاز کسب کرد،تا به مقام پرارزش دوی ده گانه در قاره سبز دست یابد.

قهرمانی دو ومیدانی اروپا

مرد ماینتسی قبل از دو رشته پرتاب نیزه و دوی نیمه استقامتی 1500 متر همچنان در رده هفتم قرار داشت، اما با حد نصاب 76.05 متر در پرتاب نیزه و یک دوی 1500 متری قوی در بهترین زمان شخصی 4:10.04 دقیقه،که از خود به جای گذاشت چرخش قهرمانانه شگفت انگیز را به دست آورد. قهرمان سابق جهان، کای کازمیرک ازبا 8151 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

با قهرمانی در اروپا، کائول جانشین آرتور آبله شد که چهار سال پیش در برلین پیروز شد و در آخرین ده‌گانه دوران حرفه‌ای خود قهرمانی را جشن گرفت. این بازیکن 36 ساله اهل اولم در ابتدا در دوی مانع به دلیل شروع اشتباهی از مسابقات محروم شد، اما پس از یک اعتراض موفق، اجازه یافت به مسابقه ادامه دهد. آبله با 7662 امتیاز از جایگاه پانزدهم و آخر نگذشت.

سه سال از قهرمانی جهان می گذرد و اتفاق زیادی در این بین رخ نداده است. پس از اینکه کاول بیش از 500 امتیاز را در دو رشته آخر تا آن نقطه پیش بود، به دست آورد، در میکروفون استادیوم Ehammer گفت: گوش های من تقریباً از 1500 منفجر شد، شگفت انگیز بود.

در سال 2020 او مجبور شد آرنج خود را عمل کند این جراحات باعث شده بود که کال پس از قهرمانی جهان در دوحه در سال 2019 به عقب برگردد و همه چیز را از اول شروع کند. زیرا او مجبور شد با یک آسیب طولانی مدت شانه دست و پنجه نرم کند و با بازنشستگی زودهنگام پس از آسیب دیدگی مچ پا در بازی های المپیک 2021 توکیو کنار بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا