اخبارخارجی

رئال مادرید 2-0 لایپزیش؛ مقابل این تیم لحظه ای غفلت هم کافی است

رئال مادرید با ثبت دو پیروزی و دو کلین شیت 6 امتیازی شد

لحظه ای غفلت هم کافی است- رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخار ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در دومین بازی از مرحله گروهی رقابت ها به مصاف لایپزیش رفت که اولین جدال تاریخ دو تیم با پیروزی نماینده اسپانیا به پایان رسید؛ در دیداری که شاگردان مارکو رِزه موقعیت های زیادی و خطرناکی خلق کردند، واکنش های کورتوا ناجی مادرید شد تا در نهایت فدریکو والورده روی نبوغ خود گل برتری را به ثمر برساند و در نهایت هم آسنسیو تیر خلاص را زد تا به نوعی از فشار هفته های اخیر هم خارج شود.

دومین کلین شیت پیاپی و هشتمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در فصل 2022/23 نشانگر آمادگی بالای این تیم در فصل جاری است.

اطلاعات بازی رئال مادرید – لایپزیش

  • روز و تاریخ برگزاری: چهارشنبه 14 سپتامبر 2022 | 23 شهریور 1401
  • ساعت: 23:30 به وقت تهران
  • تورنمنت: دور دوم بازی‌های گروه F لیگ قهرمانان اروپا
  • ورزشگاه: سانتیاگو برنابئو
  • داور: مائوریتزیو ماریانی (ایتالیا)
  • گلزن: فدریکو والورده (’80)، مارکو آسنسیو (‘1+90)

ترکیب ابتدایی رئال مادرید و لایپزیش

رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، رودیگر، ناچو، آلابا، مودریچ، کاماوینگا، شوامنی، والورده، رودریگو و وینیسیوس

لایپزیش: گولاشی، سیماکن، اوربان، هایدارا، فورسبرگ، ورنر، سوبوسلای، انکونکو، رائوم، شلاگر و دیالو

گزارش بازی

در دقیقه ‘5 روی اشتباه وینیسیوس، ضدحمله ای برای لایپزیش شکل گرفت که فرار انکونکو و ضربه او با واکنش خوب کورتوا راهی کرنر شد. دقیقه ’21 ضربه خطرناک فورسبرگ با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. حملات و موقعیت های لایپزیش بسیار خطرناک تر هستند و در دقیقه ’34 پاس ورنر به دهانه دروازه از مقابل پای انکونکو رد شد.

دقیقه ’40 ضربه خطرناک مودریچ با پای چپ از پشت محوطه از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ’43 برخورد مدافع لایپزش با مودریچ در داخل محوطه جریمه باعث سرنگونی هافبک کروات شد اما داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت. در نهایت نیمه اول بدون گل مساوی به پایان رسید.

کورتوا ناجی دروازه رئال

دقیقه ’62 ضربه ایستگاهی به دست آمده برای رئال مادرید از پشت محوطه را رودریگو با ضربه ای بد به بالای دروازه زد. دقیقه ’64 مارکو آسنسیو جای کاماوینگا را گرفت. دقیقه ’72 رئال مادرید موقعیتی طلایی را از دست داد؛ ضدحمله تند و تیزی که والورده شروع کرد، در نهایت پاس عرضی رودریگو به مقابل دروازه با ضربه وینی و واکنش دروازه بان همراه شد اما توپ برگشتی با ضربه چیپ بد آسنسیو از بالای دروازه به بیرون رفت.

بالاخره رئال مادرید موفق شد به چیزی که می خواست برسد؛ والورده پاس وینیسیوس را داخل محوطه دریافت کرد و بعد از یک سر توپ استادانه، با بغل پای چپ توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا برای دومین بازی پیاپی موفق به ثبت یک گل ارزشمند شود.

در دقیقه ’81 هم کروس به جای مودریچ و مندی به جای آلابا وارد میدان شدند. دقیقه ’85 هم ماریانو دیاز و سبایوس جای وینیسیوس و رودریگو را گرفتند.

دقیقه ‘1+90 ضربه ایستگاهی در نزدیکی های نقطه کرنر با پاس به بیرون عالی کروس همراه شد تا مارکو آسنسیو با شلیکی سر ضرب توپ را به گوشه دروازه لایپزیش فرستاده و کار را تمام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا