اخبارخارجی

بهترین شماره ده:مهمترین گل های توتی

مهمترین گل های توتی؛تعداد کمی از بازیکنان تمام دوران خود را در یک باشگاه می گذرانند. تعداد کمتری  هم می توانند 24 سال را در بالاترین سطح بگذرانند. فرانچسکو توتی هر دو کار را با انجام داد. فقط به این دلیل که او یک بازیکن معمولی نبود.

او یک پدیده واقعی بود ، “پسر طلایی” که “هشتمین پادشاه رم” شد.

توتی اولین بازی خود را در 16 سالگی انجام داد. در زمان بازنشستگی در سال 2017 ، وی در تمام مسابقات برای باشگاه زادگاهش 307 گل به ثمر رسانده بود. او همچنین نه بار برای تیم ایتالیا موفق به گلزنی شده است، وی نقش مهمی در به دست آوردن کاپ قهرمانی جام جهانی 2006 داشت.

در مطلب زیر اهل ورزش از مهم‌ترین گلهای او میگوید، از تلاش‌های مهمی که در بازی‌های تعیین‌کننده انجام شد تا نمایش‌های عالی مهارتی که نفس ما را قطع میکرد.

10_ پنالتی فشار بالا-مهمترین گل های توتی

نگرانی قابل توجهی در مورد اینکه آیا توتی به جام جهانی 2006 می‌رسد یا خیر وجود داشت،زیرا وی سه ماه قبل از شروع مسابقات دچار شکستگی مچ پا شده بود،  با این حال، علیرغم کمبود وقت مهاجم برای بازی، مارچلو لیپی هرگز در مورد رزرو جایی در تیم خود برای شماره 10 تردیدی نداشت. اعتقاد مربی به توتی کاملاً ثابت شد.

مهمترین گل های توتی

در واقع، در حالی که ممکن است تردیدهایی در مورد وضعیت در مچ پای او وجود داشته باشد که هنوز برداشته نشده بودند، او همچنان در طول مبارزات پیروزمندانه ایتالیا چهار پاس گل داد.

توتی همچنین یک گل حیاتی به ثمر رساند و تمرکز خود را نشان داد تا یک پنالتی را 5 دقیقه به وقت مصدومیت در دیدار یک هشتم نهایی ایتالیا با استرالیا تبدیل کند تا کشورش به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

9_ سانتیاگو برنابئو خیره کننده

رئال مادرید سال‌ها تلاش کرد تا توتی را متقاعد کند که به پایتخت اسپانیا برود و به راحتی می‌توان فهمید که چرابه این انتقال علاقه داشت.زیرا او اولین پیروزی تاریخ رم را در سانتیاگو برنابئو، در اولین مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 03-2002 طراحی کرد.

مهمترین گل های توتی

پس از اینکه کاندلا روی یک توپ شل داخل نیمه خود هجوم آورد، توتی قبل از اینکه تا لحظه مناسب منتظر بماند تا مدافع کناری خود را که به دویدن در جناح چپ ادامه داده بود، به جلو حرکت کند.

کاندلا پس از رد شدن از یک مدافع از طریق خط به خط رسید و سپس یک کات بک عالی برای توتی ایجاد کرد. او توپ را به تور دروازه چسباند و با پیراهن کشیده روی سرش فرار کرد و جشن گرفت.

8_ توتی هارت را فروتن می کند

در 30 سپتامبر 2014، توتی مسن ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد – و او این کار را به شیوه ای مناسب انجام داد.

مهمترین گل های توتی

راجا ناینگولان در اواسط نیمه اول بازی مرحله گروهی با منچسترسیتی پس از پنالتی زودهنگام سرخیو آگوئرو، کاپیتان تیم خود را وارد محوطه جریمه کرد.

جو هارت با عجله بیرون آمد تا زاویه را کم کند، اما توتی که توتی بود، به سادگی توپ را از روی دروازه بان انگلیسی وارد دروازه کرد تا بازی به تساوی برسد.

این ایتالیایی که در آن زمان 38 سال داشت، تنها چند هفته بعد با تساوی 1-1 مقابل زسکا مسکو، رکورد خود را شکست تا این گل نیز جزو مهمترین گل های توتی به حساب بیاید.

7 _ دوباره تو را پاک کردم

توتی فقط گل های به یاد ماندنی به ثمر نرساند، او همچنین جشن های نمادینی را ایجاد کرد. مطمئناً هواداران رم برای همیشه به یاد خواهند آورد که او گل دیرهنگام خود را در پیروزی 3-1 مقابل لاتزیو در آوریل 1999 به ثمر رساند.

مهمترین گل های توتی

توتی هنوز تنها 22 سال داشت، اما قبلاً به بلای رقبای شهری رم تبدیل شده بود، بنابراین وقتی با پایانی کوبنده، پیروزی در دربی را برای تیمش رقم زد، تی شرتی را فاش کرد که روی آن نوشته شده بود: “دوباره تو را پاک کردم.”

6_ سلفی

با این حال، وقتی نوبت به جشن های روز دربی می رسد، توتی در ژانویه 2015 از خودش پیشی گرفت.

مهمترین گل های توتی

رم درحالی در نیمه دوم پا به میدان گذاشت که با نتیجه 2-0 از رقیبش عقب بود اما کاپیتان آنها تنها 3 دقیقه پس از استراحت بین دو نیمه یک گل را به ثمر رساند و سپس در دقیقه 64 کار را به تساوی کشاند.

توتی گل تساوی خود را با پریدن از روی تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه جشن گرفت، یک تلفن همراه از یکی از کارکنان باشگاه گرفت و سپس در مقابل کوروا ساد سلفی گرفت.

این مرد واقعاً استعدادی برای چیزهای غیرمنتظره داشت، چه در داخل و چه خارج از زمین.

5_Mo je faccio er Cucchiaio-مهمترین گل های توتی

ممکن است این گل در وقت قانونی به دست نیامده باشد، اما پنالتی پاننکا توتی در برابر هلند در یورو 2000 یک افسانه است و چیزهای زیادی در مورد ماهیت این مرد به شما می گوید.

مهمترین گل های توتی

پس از اینکه نیمه نهایی بدون گل به پایان رسید و در حالی که توتی منتظر نوبت خود در زدن ضربات پنالتی بود،  به لوئیجی دی بیاجیو روی آورد و به هم تیمی خود به گویش قوی رومی خود گفت: «Mo je faccio er Cucchiaio». ترجمه تقریبی: “حالا من “قاشق” را انجام می دهم – اصطلاح ایتالیایی برای پاننکا.

و این دقیقاً همان کاری بود که او انجام داد و با جسارت توپ را دور از دستان ادوین فن در سار و در خلاف جهت پرش او، در پرفشارترین شرایط وارد دروازه نمود تا به ایتالیا کمک کند تا در ضربات پنالتی 3-1 پیروز شود،تا یکی از مهمترین گل های توتی در این بازی به ثمر برسد.

هر چند آتزوری در فینال توسط قانون گل طلایی از فرانسه شکست خورد، اما حرف توتی در نیمه نهایی به بخشی از فرهنگ فولکلور فوتبال ایتالیا تبدیل شده است.

4_توتی نفس کاپلو را بند می آورد

فرانچسکو توتی در 6 ژانویه 2002 واقعاً کار خارق‌العاده‌ای انجام داد: او باعث خوشحالی فابیو کاپلو شد.

مهمترین گل های توتی

سرمربی رم به خاطر کنترل احساساتش در هر زمان که تیمش گل می زد مشهور بود، اما حتی وی با لحظه جادوی توتی مقابل تورینو، او را به واکنش کرد.

شماره 10 که با پاس کاندلا وارد محوطه دروازه شده بود، قبل از اینکه گل میخ هایش را روی توپ بچرخاند و آن را از کنار دروازه بان سرخورده بگذراند، شوت زد.

سپس توتی با خونسردی وزن خود را به سمت راست خود منتقل کرد و یک مدافع را نیز در جهت اشتباه از صحنه خارج کرد، قبل از اینکه به خانه برود.

3_توتی جوزپه مه آتزا را روشن می کند

خولیو سزار آزادانه اعتراف می کند که این هدفی است که “هنوز امروز هم مرا از خود دور می کند”. در حقیقت، دروازه بان اینتر واقعاً نمی توانست در مورد تلاش انفرادی عالی توتی در جوزپه مه آتزا انجام دهد.

مهمترین گل های توتی

برای شروع، او به سختی مقصر این بود که توتی توپ را در خط میانی برداشت و سه تکلگر را هنگام پیشروی او به سمت محوطه سزار دید.

البته، او در آن زمان می‌توانست نزدیک‌تر به خط خود بایستد، اما، بپذیریم، تعداد کمی از بازیکنان می‌توانستند کاری که توتی انجام داد، انجام دهند، با این که بازیکن رم تقریباً بدون زحمت توپ را به سمت بالا و بالای سر برزیلی برد. و به تور دروازه چسباند.

حتی سزار نیز با اکراه اعتراف می کند که این یکی از بهترین گل های توتی بوده است.

2_ مهر و موم کردن اسکودتو-مهمترین گل های توتی

رم به استقبال آخرین روز فصل 01-2000 رفت و می دانست که با پیروزی مقابل پارما قهرمان سری آ خواهد شد. هر چند تنش در هوا وجود داشت. رم دو بازی قبلی خود را مساوی کرده بود و یوونتوس آماده حمله بود.

مهمترین گل های توتی

تقریباً به ناچار این توتی بود که اعصاب میزبان را آرام کرد. در حالی که کمتر از 20 دقیقه از بازی گذشته بود، توپ درست در داخل محوطه به پای او رسید. پایان مشخصاً تأکیدی بود تا یکی از مهمترین گل های توتی در این بازی به ثمر برسد.

ورزشگاه المپیکو فوران کرد و توتی پیراهنش را پاره کرد تا بار دیگر در مقابل هواداران رمی خود جشن بگیرد.

این تنها موفقیت اسکودتو در دوران حرفه ای توتی خواهد بود که آن را به مهم ترین لحظه دوران باشگاهی او تبدیل می کند.

1_ خیره کننده در سمپدوریا

از مهم ترین گلش تا زیباترین گلش. در واقع، هیچ نمایشی بزرگتر از تکنیک توتی از والی عالی او مقابل سمپدوریا در نوامبر 2006 وجود ندارد.

17 دقیقه از بازی باقی مانده بود و رم به پیروزی رسید. مارکو کاستی توپی را به سمت چپ محوطه جریمه سمپدوریا می‌فرستد.

مهمترین گل های توتی

توتی درست داخل محوطه ایستاده است. زاویه به طرز مسخره ای حاد است. یک گلوله باید آخرین چیزی بود که در ذهنش بود.

اما توتی با پای چپ “ضعیف” خود اولین بار آن را به دست می آورد و گوشه سمت راست پایین دروازه را با دقت خیره کننده ای پیدا می کند و تقریباً آسان به نظر می رسد،این گل وی زیباترین ویکی از مهمترین گل های توتی می باشد.

فرانچسکو توتی چقدر خوب بود و چرا او را نه تنها در میان هواداران رم، بلکه هواداران فوتبال در سراسر جهان برای همیشه به یاد خواهند آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا