اخبارخارجی

بهترین فروش های آرسنال در دو دهه اخیر-بخش اول

فروش خوب همیشه نقطه قوت آرسنال نبوده است – اما استثناهایی نیز وجود داشته است.در این مقاله به بهترین فروش های آرسنال در دو بخش جداگانه خواهیم پرداخت.

در روزهای اولیه آرسن ونگر، آرسنال به دلیل جذب بازیکنان برای سود زیاد شناخته شده بود، اما امروزه برای آنها شرایط بسیار دشوارتر شده است.تلاش توپچی‌ها برای کسب درآمد از هزینه‌های بزرگ نقل و انتقالات، سبب ناامیدی زیادی از سوی هواداران بوده است، زیرا در طول دهه گذشته ستاره‌های زیادی تصمیم گرفتند قرارداد خود را به پایان برسانند و به صورت رایگان تیم را ترک کنند.

با این حال، بعضی از این درآمدها نیزقابل توجه بوده است از جمله فارغ‌التحصیلان آکادمی، الکس ایووبی و جو ویلاک، که در طول پنج سال گذشته پول زیادی از فروش آنها نصیب آرسنال شده است.

در این مطلب به گرانترین و بهترین فروش های آرسنال از نگاه سایت گل میپردازیم.

نیکلاس آنلکا

به نظر می رسید نیکلاس آنلکا تقریباً به محض ورود آرسنال را ترک کند، اما چه تاثیری بر باشگاه گذاشت.آنلکا که به عنوان یک جوان 17 ساله نسبتاً ناشناخته از پاری سن ژرمن توسط آرسن ونگر فقط با 500 هزار پوند (600 هزار دلار) به آرسنال پیوست، کمتر از یک سال طول کشید تا به تیم اصلی راه پیدا کند و یان رایت  را نیمکت نشین و از صحنه خارج کند.

 

گل های آنلکا به آرسنال کمک کرد تا در اولین فصل کامل حضور خود قهرمان لیگ و جام حذفی شود ،او در طول رقابت های بعدی 19 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند.اما او سپس مجبور به انتقال به رئال مادرید شد و با مبلغی در حدود 23 میلیون پوند (27.7 میلیون دلار) به غول اسپانیایی پیوست.در آن زمان به نظر می رسید ضربه بزرگی به آرسنال وارد شده است، اما ونگر اواخر همان تابستان تیری آنری را جایگزین آنلکا کرد.نیکلاس آنلکا-بهترین فروش های آرسنال

رابین فن پرسی

انتقال رابین فن پرسی یکی از دردناک ترین معاملات نقل و انتقالاتی است که هواداران آرسنال در چند سال اخیر مجبور به تحمل آن شده اند.ون پرسی کاپیتان باشگاه بود و به تازگی فصلی پر سر و صدا را پشت سر گذاشته بود که در آن 44 گل در 57 بازی برای باشگاه و کشور خود به ثمر رسانده بود.آرسن ونگر امیدوار بود که کاپیتانش قرارداد جدیدی را امضا کند و هواداران آرسنال معتقد بودند که مهاجم پس از اینکه در سال‌های پر از مصدومیت در شمال لندن در کنار او ایستاده بود، مدیون وفاداری سرمربی آنهاست.اما ون پرسی در تابستان 2012 اعلام کرد که قرارداد جدیدی  را امضا نخواهد کرد و آرسنال را مجبور کرد تا از بازیکنی که تنها یک سال از قرارداد فعلی او باقی مانده بود، به مبلغ 24 میلیون پوند به رقیب خود واگذار کند.فن پرسی در پایان اولین فصل حضورش در یونایتد قهرمان لیگ برتر شد.

سمیر نصری

انتقال سمیر نصری یکی از انتقالات طولانی مدت بود،منچستر سیتی در سال 2011موفق به جذب وی با مبلغ 25 میلیون پوند گردید .سیتی که در آن زمان توسط روبرتو مانچینی هدایت می‌شد، قبلاً گائل کلیشی و امانوئل آدبایور را از توپچی‌ها به خدمت گرفته بود و در تلاش برای رقابت با منچستریونایتد برای قهرمانی در لیگ برتر، به شدت مشغول تقویت تیم خود بودند.

نصری پس از انتقال 11 میلیون پوندی (13 میلیون دلاری) از مارسی، چهار سال گذشته را در آرسنال گذرانده بود و به تازگی یک فصل خوب را  پشت سر گذاشته بود که در آن 15 گل در تمام رقابت ها برای توپچی ها به ثمر رساند.در نهایت وی به سیتی ملحق شد و شش سال آینده را در منچسترسیتی سپری کرد و دو بار قهرمان لیگ برتر شد.

امانوئل آدبایور

امانوئل آدبایور بازیکن دیگری که آرسنال را به مقصد منچسترسیتی در یک انتقال مالی بزرگ و جنجالی ترک کرد.این انتقال که در تابستان سال 2009  با مبلغ 25 میلیون پوند انجام شد و آدبایور با موافقت با انتقال به ورزشگاه اتحاد، هواداران آرسنال را خشمگین کرد.

این مهاجم پس از پیوستن به توپچی ها با 7 میلیون پوند (8.4 میلیون دلار) از موناکو، سه فصل و نیم را با توپچی ها گذراند و در 142 بازی 62 گل به ثمر رساند.

امانوئل آدبایور

 

اما پس از اینکه در سال 2008 به طور علنی با انتقال به رئال مادرید موافقت کرد، رابطه او با هواداران آرسنال تیره شد و تابستان بعد با انتقال به سیتی جنجال بزرگی را برانگیخت، همانطور که جشن  خوشحالی وی پس از به ثمر رساندن گل مقابل آرسنال باعث بدنامی بیشتر وی و تنفر هواداران آرسنال از او گردید.

جو ویلوک

انتقال جو ویلوک یکی از بهترین موارد نقل و انتقالات آرسنال در سال های اخیر بود.این هافبک تهاجمی که ابتدا به صورت قرضی در ژانویه 2021 به نیوکاسل قرض داده شد، در چند ماه آخر فصل از عملکردی باورنکردنی برخوردار بود.او در 8 بازی متوالی لیگ برتر گلزنی کرد و به کلاغها کمک کرد تا سقوط نکنند.قابل درک است که نیوکاسل مایل بود او را به صورت دائمی به باشگاه بازگرداند و 25 میلیون پوند برای محصول آکادمی توپچی ها پیشنهاد کرد،که این پیشنهاد مورد قبول قرار گرفت و این بازیکن جوان به نیوکاسل پیوست.پایان بخش اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا