اخبارخارجی

میلان 3-2 اینتر؛ لیائو درخشید ولی لائوتارو نه

دربی دلامادونینا در شهر میلان با پیروزی 3-2 میلان بر اینتر به پایان رسید.

اولین دربی فصل شهر میلان در سن‌سیرو به میزبانی روسونری برگزار شد. میلانی‌ها که هفته قبل مقابل ساسولو متوقف شده بودند امیدوار بودند با پیروزی در دربی صدرنشینی خود را تحکیم کنند و یک برد حیثیتی مقابل حریف همشهری بدست آورند. اینتر که بعد از هفته چهارم 9 امتیازی بود امیدوار بود با پیروزی در دربی فاصله‌اش با حریف سنتی را افزایش داده و خود را به عنوان یک مدعی جدی فتح سری آ مطرح کند.

میلان در شروع بازی توسط رافائل لیائو چند بار خط دفاعی اینتر را اذیت کرد اما در دقیقه 21 اینتر بود که به گل رسید. خواکین کورئا با پاسی تماشایی به حاشیه محوطه جریمه میلان، مارسلو بروزویچ را صاحب توپ کرد تا او با آرامش توپ را از زیر دستهای مانیان عبور دهد.

شکست رقیب سنتی روسونریها

خوشحالی اینتر اما تنها هفت دقیقه طول کشید و لیائو کار را به تساوی کشاند. وقتی اینتر توپ را در میانه میدان از دست داد ساندرو تونالی با تصاحب توپ پیشروی کرد و با پاسی حساب شده لیائو را صاحب توپ کرد. هندانوویچ با نوک انگشتهای دست خود سعی کرد جلوی ضربه لیائو را سد کند اما تلاش او کافی نبود تا بازی با تساوی 1-1 ادامه پیدا کند.

در دقایق بعدی میلان بهتر از اینتر کار می‌کرد و روسونری در دقیقه 35 فرصت خوبی برای باز کردن دروازه داشت که با درخشش هندانوویچ شوت تونالی دفع شد تا هرناندز هم توپ را به بالای دروازه شلیک کند. میلان در ادامه هم چند فرصت نصفه و نیمه داشت که موفق به استفاده از آنها نشد تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم میلان تنها 9 دقیقه زمان نیاز داشت تا به گل برسد. پاس کم‌ارتفاع لیائو به اولیویه ژیرو رسید تا این مهاجم کهنه‌کار با حرکتی هوشمندانه توپ را به سمت تیر دوم هدایت و دروازه هندانویچ را باز کند.

شکست رقیب سنتی روسونریها

میلانی‌ها که دقایقی طوفانی را سپری می‌کردند در دقیقه 60 توسط لیائو به گل سوم خود رسیدند. این بار ژیرو لطف لیائو را جبران کرد و به او پاس گل داد. وینگر پرتغالی با حرکت به درون محوطه جریمه شوتی از زاویه بسته راهی دروازه هندانوویچ کرد تا سومین گل میلان و دومین گل او در این بازی به ثمر برسد.

چند دقیقه بعد از این گل دو تیم تعویض‌هایی داشتند و مربیان سعی کردند با وارد کردن چند بازیکن جدید به میدان روند را تغییر بدهند. یکی از تعویض‌ها ورود ادین ژکو به جای خواکین کورئا به میدان توسط اینزاگی بود. تعویض او به یک تعویض طلایی تبدیل شد چرا که ژکو سه دقیقه بعد گل دوم اینتر را به ثمر رساند. ماتئو دارمیان توپ را در نزدیکی خط طولی بدست آورد و سانتری کم‌ارتفاع به سمت تیر اول ارسال کرد. ژکو در حرکتی شبیه به ادین ژکو روی گل سوم میلان توپ را به درون دروازه میلان فرستاد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.

شکست رقیب سنتی روسونریها

در دقیقه 75 دربی میلان شاهد یک صحنه بحث‌برانگیز بود. اینتر که به شدت روی دروازه میلان فشار می‌آورد و به دنبال رسیدن به گل سوم بود اعتقاد داشت در شلوغی محوطه جریمه میلان باید یک پنالتی به سودش اعلام شود. بعد از اعتراض‌های شدید اینتری‌ها و بالا گرفتن تنش در سن‌سیرو این صحنه مشکوک توسط VAR بررسی شد ولی پنالتی به سود نراتزوری اعلام نشد تا بازی با همان نتیجه ادامه پیدا کند.

تلاشهای اینتر برای به تساوی کشاندن بازی ادامه داشت و در دقیقه 79 مانیان، سنگربان میلان، با یک واکنش استثنایی ضربه چالهان‌اوغلو را به کرنر فرستاد تا دروازه تیمش را نجات دهد. دروازه‌بان میلان در این بازی یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود که چند بار به خوبی از دروازه تیمش در مقابل حملات اینتر محافظت کرد.

در دقایق پایانی وقتهای قانونی و وقتهای اضافه خستگی در ساق پای بازیکنان دو تیم دیده می‌شد و موقعیت خیلی جدی‌ای روی دروازه‌ها خلق نشد تا دربی دلامادونینا بعد از 97 دقیقه تلاش دو تیم با پیروزی 3-2 میلان به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هجده =

دکمه بازگشت به بالا