اخبارخارجی

نگرانی هواداران لیورپول از افت ستاره تیمشان

نگرانی هواداران لیورپول از افت ستاره تیمشان؛به گزارش اهل ورزش بازیکن مصری در 28 بازی اخیر خود تنها 7 گل به ثمر رسانده است، اما انتظارات در آنفیلد این است که این افت وی فقط یک مشکل موقت باشد.اگر چهره ای بتواند ناامیدی یک تیم را خلاصه کند، آن چهره محمد صلاح در ناپل در چهارشنبه شب بود.

ستاره مصری لیورپول هرگز از تعویض شدن لذت نبرده است.در واقع، او از آن متنفر است، و حتی بیشتر از آن زمانی که نیم ساعت باقی مانده و تیمش 4-1 شکست خورده و بازی را دنبال می کند.

اما در حال حاضر همه چیز در آنفیلد درست نیست و حتی صلاح در حالی که قرمزها به دنبال نتایج، ریتم و اعتماد به نفس هستند، رنج می برد.

با دو گل در هفت بازی رقابتی اول خود – مابازی های کامیونیتی شیلد را حساب نمی کنیم – این بدترین شروع او از نظر گلزنی در یک فصل از زمان پیوستن به لیورپول در سال 2017 است. در دو دوره قبلی، برای مقایسه، صلاح تا این لحظه 6 بار گل زده بود.

در حال حاضر، چشم انداز یک کفش طلای دیگر در لیگ برتر – که چهارمین کفش طلایی او در شش فصل خواهد بود – دور از انتظار به نظر می رسد، ارلینگ هالند در حال حاضر تعداد گل هایش را دو رقمی کرده است و میانگین یک گل را هر 49 دقیقه یک بار به ثمر رسانده است. در مقابل، صلاح به طور متوسط از هر 270 دقیقه یک گل است.

نگرانی هواداران لیورپول از افت ستاره تیمشان

او به تنهایی مقصر مشکلات لیورپول نیست. در عوض، او قربانی تیمی است که به وضوح راه خود را از نظر ساختار، سازمان، انرژی و تقریباً هر چیز دیگری گم کرده است. او ممکن است یکی از بهترین بازیکنان جهان باشد، اما حتی آنها هم مشکلات خود را دارند.

یورگن کلوپ روز چهارشنبه، پس از آن شکست سخت لیگ قهرمانان مقابل ناپولی، پیشنهاد کرد که تیمش باید خود را «بازآفرینی» کند، اما در مورد صلاح بیشتر به بازگشت به عادات قبلی است تا شروع عادت‌های جدید. اگر لیورپول بتواند او را خارج کند، بقیه باید دنبال کنند.

بنابراین آنها چگونه انجامش می دهند؟ کلید می تواند نه تنها در بازگشت تیاگو آلکانتارا باشد، که باید کنترل و عصبانیت را به هافبکی بیافزاید که در تمام فصل فاقد هر دو بود، بلکه در داروین نونز است، که اکنون باید خط حمله جدید لیورپول حول او ساخته شود.

نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در ارتباط و همکاری بین صلاح و نونز خیلی وقت پیش به نظر می‌رسید بوجود آمده است،آن هم در مقابل منچسترسیتی در فینال کامیونیتی شیلد در پایان جولای، و سپس بازی هفته بعد با فولام در افتتاحیه لیگ برتر.

در هر دو بازی، هر دو بازیکن گل زدند و هر دو بازیکن به دیگری پاس گل دادند، حضور نونز در محوطه جریمه باعث ایجاد نوعی وحشت و سردرگمی شد، البته فضایی که صلاح می‌توانست از آن سود ببرد.

واضح است که خط حمله لیورپول در حال تغییر است. جدایی سادیو مانه سرفصل تابستان بود، اما دور شدن از سیستمی که به شدت بر مهارت‌های منحصربه‌فرد روبرتو فیرمینو به‌عنوان شماره 9 پیشرو در مطبوعات متکی است، اهمیتی برابر یا شاید بزرگ‌تر دارد.

نگرانی هواداران لیورپول از افت ستاره تیمشان

این بازیکن برزیلی در هفته‌های اخیر یادآوری این مهارت‌ها را ارائه کرده است، و هنوز این احساس وجود دارد که بهترین و منسجم‌ترین فوتبال لیورپول زمانی به وجود می‌آید که او در حال آهنگ است، اما واضح است که نونز، لوئیس دیاز و دیوگو ژوتا نماینده آینده هستند. سوال این است که لیورپول چگونه این انتقال را انجام می دهد و چه تاثیری بر بازیکنانی مانند صلاح دارد.

هفته گذشته و پس از تساوی بدون گل مقابل اورتون، به کلوپ گفته شد که صلاح در این فصل بیشتر از سال های قبل بازی می کند. او این ادعا را رد کرد.

کلوپ گفت: “من نمی دانم شما در آنجا چه می بینید.” من فکر نمی‌کنم در فصل، مو اغلب خیلی گسترده باشد.ما می‌خواهیم مو را  همیشه در پست‌های مرکزی داشته باشیم.»

شکی نیست که فرم صلاح نسبت به نیمه دوم فصل گذشته کاهش یافته است، زمانی که او در 20 بازی آخر خود تنها 4 گل به ثمر رساند، و به راحتی می توان گفت که این روند در این فصل نیز ادامه داشته است، حتی ضربات او نیز کاهش یافته است و همین امر سبب نگرانی هواداران لیورپول از افت ستاره تیمشان شده است.

صلاح معمولاً از این نظر لیگ را رهبری می کند، اما در حال حاضر او پشت سر بازیکنانی مانند آنتونی گوردون و رودریگو مورنو قرار دارد، البته نه از هالند و نه هری کین. او هنوز بیش از یک شوت به سمت دروازه در یک بازی نداشته است، و رقم مورد انتظار او (xG) فقط 2.78 است که تقریباً نیمی از آن در بازی مقابل بورنموث بود، زمانی که او به نحوی موفق به گلزنی یا پاس گل در پیروزی9 _0 نشد.

هیچ پیشنهادی وجود ندارد – و نباید هم وجود داشته باشد – که قرارداد جدید 350,000 پوندی (405,000 دلار) در هفته که او در ماه جولای امضا کرد منجر به رضایت یا تغییر نگرش شده است. صلاح که تمایل خود را برای “شکستن همه رکوردها” در لیورپول اعلام کرده است، به سادگی به این شکل ساخته نشده است و باشگاه هیچ نگرانی در مورد تمرکز، حرفه ای بودن یا عملکرد تمرینی او ندارد. او از این نظر یک پرچمدار باقی می ماند.

اعتقاد بر این است که این یک افت موقت است، بازگشت ژوتا و نونز و حضور تیاگو و سایر مصدومین، به این معنی است که زمان زیادی نمی گذرد که صلاح به آمادگی برسد.

و هنگامی که او باشد، آسمان آنفیلد بسیار روشن تر از آنچه اخیرا دیده شده است به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا