اخبارخارجی

ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2022

در حالی که فرانسوی ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در قطر آماده می شوند، دیدیه دشان سرمربی تیم چه کسانی را در ترکیب اصلی خواهد گذاشت؟

اهل ورزش نگاهی اجمالی به لیست احتمالی و ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2022 انداخته است.

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 است و دیدیه دشان سرمربی این تیم امیدوار است که بازیکنانش بتوانند پس از ایتالیا (1934، 1938) و برزیل (1958، 1962) به سومین کشوری تبدیل شوند که دو قهرمانی  پیاپی را کسب می کنند.

این شانزدهمین حضور آنها در جام جهانی خواهد بود، رقابتی که در دو دور آن (1998، 2018)قهرمان شده اند.آیا آنها می توانند برای سومین بار در قطر جام طلایی را بدست آورند؟

برای انجام این کار، آنها ابتدا باید با برد و کسب امتیاز لازم مقابل استرالیا، دانمارک و تونس در گروه D، جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند.

با توجه به قدرت آنان در پستهای مختلف، عبور از مرحله گروهی، قبل از مرحله حذفی و مقابله با حریفان سرسخت تر، مشکل چندانی نیست.

 

دروازه بان ها

به نظر می رسد هوگو لوریس انتخاب شماره یک دشان برای ایستادن در چارچوب دروازه باشد. او یک بازیکن بی چون و چرا در تاتنهام هاتسپر است و به جز نگرانی های مصدومیت، دلیلی وجود ندارد که او در پرواز قطر نباشد.

ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی

مایک ماینان از میلان  دروازه‌بان فوق‌العاده‌ دیگری است و با لوریس رقابت تنگاتنگی دارد،وی می‌تواند در جام جهانی صاحب دستکش شماره یک فرانسه باشد.

با این حال، این به آمادگی جسمانی او بستگی دارد، زیرا شرایط جسمی ماینان پس از مصدومیت چندان جالب نیست ، وی دو بازی آخر میلان را از دست داده است.

آلفونسو آرئولا و آلبان لافونت برای دشان دردسرهای بیشتری در انتخاب ایجاد می‌کنند، زیرا آنها نیز دروازه بانان خوبی هستند که در هنگام دعوت به تیم ملی بهترین عملکرد خود را دارند.

مدافعان

استعداد های دفاعی فرانسه باور نکردنی است.

ویلیام سالیبا از آرسنال، رافائل واران از منچستریونایتد، پرسنل کیمپمبه از پاری سن ژرمن، ابراهیما کوناته از لیورپول، ژول کونده از بارسلونا، وسلی فوفانا از چلسی، دایوت اوپامکانو و لوکاس هرناندز از بایرن مونیخ، همگی برای حضور در ترکیب ثابت با هم رقابت سختی دارند.

ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی

مشکلات مصدومیت واران ممکن است به طور بالقوه انتخاب دشان را تا حدودی آسان‌تر کند، زیرا بازیکن منچستریونایتد در تساوی تیمش مقابل چلسی شکست خورد و اکنون حضور وی در قطر دچار شک و تردید است.

برای پست دفاع چپ، تئو هرناندز و فرلاند مندی پیشتاز هستند. هر دوی آنها به ترتیب در میلان و رئال مادرید بازی می کنند و گزینه های خوبی در خط دفاعی هستند.

در جناح دیگر، بنجامین پاوارد باید گزینه ارجح باشد، در حالی که روبن آگیلار و جاناتان کلاوس دو گزینه دیگر این پست هستند.

تعداد زیادی از بازیکنان دیگر مانند کلمنت لنگلت، لوکاس دینیه، کورت زوما نیز وجود دارند که مدعیان قدرتمندی برای حضور در ترکیب تیم در جام جهانی هستند.

شکی وجود ندارد که دشان شرایط سختی را دارد تا بتواند لیست 26 نفره نهایی خود را آماده کند.

هافبک ها

پل پوگبا تمام تلاش خود را کرد تا به آمادگی کامل برسد و از آسیب دیدگی مینیسک به موقع برای جام جهانی خلاص شود، اما آسیب دیدگی از ناحیه ران که در بازگشت او بیشتر شد باعث شد او از مسابقات خارج شود، همانطور که ایجنتش تایید کرد. انگولو کانته به دلیل مصدومیت همسترینگ به طور کامل از بازی خارج شد و دشان در میانه میدان بدون دو ستاره اصلی خود دچار سردرگمی شده است.

ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی

دشان هنوز گزینه های زیادی دارد، اما از دست دادن بازیکنانی به اندازه این دو  بازیکن دلیل بزرگی برای نگرانی است.

آدرین رابیو، ادواردو کاماوینگا و اورلین شوآمنی احتمالا جزو اولین کسانی باشند که امتیاز لازم را برای حضور در ترکیب دریافت می کنند. هم کاماوینگا و هم شوآمنی در رئال مادرید به درستی کار می کنند و خلق و خوی مناسبی برای درخشش در جام جهانی دارند.

حسام عوار از لیون یکی دیگر از بازیکنانی است که برای حضور در جام جهانی نیز تلاش خواهد کرد، در حالی که نبیل فکیر، مغز متفکر خلاق، می تواند به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند.

مهاجمان

خط حمله بدون شک قوی ترین بخش تیم ملی فرانسه است.

بنزما-ترکیب تیم ملی فرانسه در جام جهانی

کریم بنزما، کیلیان امباپه و عثمان دمبله شانس خود را برای شروع در قطر دوست دارند، اما بازیکنانی مانند اولیویه ژیرو، آنتوان گریزمان و کریستوفر انکونکو همگی برای حضور در ترکیب اصلی خواهند جنگید.

و این حتی هنوز بازیکنانی مانند آنتونی مارسیال، موسا دیابی و کینگزلی کومان در نظر گرفته نشده است!

قوی ترین ترکیب 11 نفره

لوریس باید گزینه ارجح در دروازه باشد.

در دفاع، به نظر می رسد دشان مشتاق به استفاده از سیستم دفاع سه نفره است. این بدان معناست که کونده، واران و لوکاس هرناندز همگی می توانندبازیکن ثابت باشند.

شوآمنی باید در خط هافبک در کنار کاماوینگا، با پاوارد و تئو هرناندز به میدان برود.

امباپه و بنزما در جلو، احتمالاً گریزمان را در کنار خود خواهند داشت تا سه گانه تهاجمی تیم را تشکیل دهند.

ترکیب فرانسه (3-4-1-2): لوریس; کونده، واران، ال. هرناندز; پاوارد، شوآمنی، کاماوینگا، تی. هرناندز; گریزمان؛ بنزما، امباپه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا