اخبارخارجی

عدم حضور جوکوویج در تنیس آزاد آمریکا

غیبت جوکوویج در اوپن آمریکا؛ نواک جوکوویچ روز پنجشنبه گفت که نمی تواند به مسابقات تنیس آزاد آمریکا که از دوشنبه آغاز می شود، بپیوندد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا قوانین سفر‌های بین‌المللی را به روزرسانی کرد تا مانع از سفر نواک جوکوویج به این کشور و شرکت در مسابقات تنیس آزاد آمریکا شود. سازمان برگزاری این گرنداسلم معروف در تنیس حرفه‌ای مردان جهان نیز دو روز قبل پوستر رسمی این مسابقات را بدون قرار دادن تصویری از نواک جوکوویچ منتشر کرد.

جوکوویچ به دلیل عدم تزریق واکسن کرونا تمامی تورنمنت‌های آمریکای شمالی را از دست می‌دهد.زیرا دولت‌های کانادا و آمریکا ورود اتباع خارجی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند را ممنوع کرده است

غیبت جوکوویج در اوپن آمریکا

این بازیکن 35 ساله در توییتر خود نوشت: متأسفانه، این بار نمی‌توانم برای مسابقات تنیس آزاد آمریکا به نیویورک سفر کنم. “از NoleFam (صفحه پست پایگاه طرفداران او) برای پیام های محبت آمیز و حمایت شما متشکرم.”

او افزود: آرزوی موفقیت برای سایر بازیکنان حاضر در این دوره از مسابقات را دارم.من در وضعیت خوب و روحیه مثبت خود را حفظ خواهم کرد و منتظر فرصتی تازه برای رقابت مجدد خواهم بود. به زودی شما را در دنیای تنیس می بینم!

اسطوره تنیس صربستان در برابر ویروس کووید-19 واکسینه نشده است و ایالات متحده برای ورود به این کشور از افراد غیرشهروند آمریکایی می خواهد که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند،وگرنه اجازه ورود به خاک کشور آمریکا را ندارند.

جوکوویچ که 21 عنوان قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد، در سال 2018 قهرمان مسابقات تنیس آزاد آمریکا در بخش انفرادی مردان بود.

این تنیسور صربستانی بارها اعلام کرده که حاضر به تزریق واکسن کرونا نیست. تنیس آزاد آمریکا دومین گرنداسلم معتبر سال 2022 است که نواک جوکوویچ از دست می‌دهد. او اوایل سال جاری میلادی نیز نتوانسته بود در تنیس آزاد استرالیا شرکت کند. تنیس آزاد آمریکا از هفته آینده به مدت چهارده روز در  دو رده مردان و زنان در این کشور برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا