اخبارخارجی

تنور داغ قهرمانی والیبال جهان

تنور داغ قهرمانی والیبال جهان-بالاخره انتظارها پایان یافت و مسابقات قهرمانی جهان آغاز شد. رقابت‌هایی که در بازه زمانی چهار سال یکبار برگزار می‌شود و بعد از المپیک مهم‌ترین تورنمنتی است که زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال برگزار می‌شود.

17ابتدا قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی جهان 2022 به میزبانی روسیه برگزار شود اما به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین و تحریم‌هایی که علیه آنها شکل گرفت، میزبانی از روس‌ها سلب شد و در نهایت فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت که این مسابقات به شکل مشترک در دو کشور اسلوونی و لهستان برگزار شود.

آمار دیدار یک طرفه ترکیه و چین

ترکیه به راحتی و در سه ست پیاپی موفق شد چین را شکست دهد.

ترکیه و چین

نیکولا گربیچ، سرمربی لهستان بعد از پیروزی برابر بلغارستان: در ست اول آنقدر همه چیز به نفع ما بود که بازی را نشسته تماشا کردم. البته ما در ست دوم تمرکزمان را از دست دادیم و من این را هرگز دوست نداشتم. در چنین مسابقاتی یک لحظه غفلت می تواند پشیمانی زیادی به بار بیاورد اما خوشحالیم که در نهایت به پیروزی رسیدیم.

جلسه آنالیز آرژانتین دیشب 4 شهریور در اردوی تیم ملی والیبال برگزار شد.

کمیل سمنیوک با کسب ۱۶ امتیاز بالاتر از بارتوش کورک امتیازآورترین بازیکن دیدار لهستان- بلغارستانتنور داغ قهرمانی والیبال جهان

آمار و ارقام جدال اسلوونی و کامرون

آمار و ارقام جدال اسلوونی و کامرون

دو تیم میزبان یعنی لهستان و اسلوونی به راحتی و در سه ست پیاپی حریفان خود یعنی بلغارستان و کامرون را شکست دادند.

آخرین تمرین توپی تیم ملی والیبال ایران پیش از دیدار حساس فردا شب برابر آرژانتین برگزار شد.

آمار پایانی جدال فرانسه و آلمان

مار نهایی دیدار دو تیم و مکزیک

 

آمریکا موفق شد ست اول را با نتیجه 25-18 برابر مکزیک پیروز شودو در ست دوم با نتیجه 25-20 مکزیک را شکست داد تا نتیجه 2-0 شود.آمریکا در ست سوم به راحتی و با نتیجه 25-12 پیروز شد تا با یک برد آسان قهرمانی جهان را آغاز کرده باشد.

تنور داغ قهرمانی والیبال جهان

ست اول دیدار فرانسه و آلمان با نتیجه ۲۵-۲۲ به سود فرانسوی ها به پایان رسید.در حالی آلمان چند امتیاز از فرانسه پیش افتاده بود نهایتاً این فرانسوی ها بودند که ست دوم را با نتیجه 28-26 پیروز شدند تا در ست شماری 2-0 پیش بیفتند.فرانسه در ست سوم هم به شکل مشابه با ست دوم به پیروزی رسید تا در مجموع 3-0 حریف خود را شکست دهد.

تنور داغ قهرمانی والیبال جهان

بهروز عطایی: با کنترل تفکرات لوسیانو دچکو می توانیم به پیروزی بر آرژانتین امیدوار باشیم.

مارسلو مندز، سرمربی تیم‌ملی والیبال آرژانتین: امین اسماعیل نژاد سورپرایز این دوره از مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود.

آمار نهایی دیدار بین دو تیم ژاپن و‌ قطر

ژاپن در ست اول به راحتی و با نتیجه 25-20 موفق به شکست قطر ش دو در ست دوم هم به آسانی و با نتیجه 25-18 پیروز شد تا کار در ست شماری 2-0 شود و در ست سوم هم با نتیجه ۲۵-۱۵ پیروز شد تا به راحتی اولین دیدار خود در قهرمانی جهان را با پیروزی پست سر بگذارد.

بازیکنان و اعضای تیم‌ملی والیبال مصر بعد از تمرین امروزشان مشغول نماز خواندن در سالن شدند.

تنور داغ قهرمانی والیبال جهان

آمار نهایی دیدار دو تیم برزیل و کوبا

حضور یواندی لئال برابر کوبا نیز از اتفاقات جذاب مسابقه امروز است. لئال کوبایی الاصل است و در سال 2010 با پیراهن کوبا برابر برزیل قرار گرفته بود و حالا این اتفاق به شکل برعکس رخ داده است.در حالی که لوکاس ساوتکمپ مصدوم شده بود و حتی حضورش در قهرمانی جهان هاله‌ای از ابهام قرار داشت، او در ترکیب اصلی برزیل برابر کوبا هم قرار گرفته است.

کوبا در ست اول چند اختلاف امتیاز را جبران کرد و با برزیل در امتیاز ۲۲ برابر شد و در پایان یک ست هیجان انگیز کوبا موفق شد با نتیجه 32-30 پیروز شود تا اولین گیم مسابقات را به نام خود ثبت کند.

در کمال ناباوری در ست دوم هم کوبا 25-21 پیروز شد تا 2-0 از برزیل بزرگ پیش بیفتد و برزیل در ست سوم مقتدرانه و با نتیجه 25-16 به پیروزی رسید تا نتیجه در مجموع 2-1 شود.

در ست چهارم هم برزیل در ادامه روند خوب خود 25-17 پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شودو در ست پنجم هم برزیل با نتیجه 18-16 پیروز شد تا فاتح دیدار افتتاحیه قهرمانی جهان شود.

والاس دسوزا با کسب 22 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا