اخبارخارجی

لاپورتا:سوپر لیگ تنها راه مقابله با باشگاه های دولتی

سوپر لیگ تنها راه مقابله با باشگاه های دولتی؛به گزارش اهل ورزش لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا مدعی شد که سوپرلیگ تنها راه برای جلوگیری از دوپینگ مالی باشگاه‌های دولتی مانند منچسترسیتی و پاری سن ژرمن است.

قهرمانان فعلی لیگ 1 توسط دولت قطر اسپورتس سرمایه گذاری و تامین مالی می شود، در حالی که دارندگان عنوان قهرمانی لیگ برتر متعلق به شیخ منصور – معاون نخست وزیر امارات متحده عربی است. هزینه های کلان آنها کار را برای رقبای داخلی و اروپایی سخت کرده است، به طوری که لاپورتا ادعا می کند که پیشنهاد بسیار بد سوپرلیگ – که قبلاً در آوریل 2021 لغو شده بود – باید تجدید نظر شود.

سوپر لیگ تنها راه مقابله با باشگاه های دولتی

لاپورتا در جلسه مجمع عمومی بارسا گفت: وضعیت مالی باشگاه‌های فوتبال بسیار نگران‌کننده است. باشگاه ها تمام هزینه ها و تمام خطرات را به عهده می گیرند. 38 باشگاه از لیگ اسپانیا مجبور شده اند آینده خود را رهن کنند. بارسا [سوپرلیگ] را از نظر مالی در نظر نمی گرفت. ما معتقد بودیم که می‌توانیم برای منافع باشگاه کارها را بهتر انجام دهیم.

فوتبال اروپا برای جذب جوانان رنج می‌برد و اگر باشگاه‌های دولتی را هم به آن اضافه کنید، بی‌ثباتی آشکاری وجود دارد. هیئت قبلی سعی کرد با باشگاه های دولتی رقابت کند، کاری که انجام آن غیرممکن است. این باشگاه ها از نظر مالی با حمایت خارج از کشور دوپینگ می کنند. این بدان معناست که باشگاه هایی مانند ما باید بین داشتن ستاره یا رنج اقتصادی یکی را انتخاب کنند.

به همین دلیل است که می خواهیم از سوپرلیگ حمایت کنیم، رقابتی برابرتر که به مقابله با این مشکلات کمک می کند. باشگاه ها قرار است سرنوشت خود را اداره کنند. وقتی باشگاه های دولتی می گویند که تیم های سوپرلیگ می گویند ما ثروتمند هستیم، خنده ام می گیرد.

سوپر لیگ تنها راه مقابله با باشگاه های دولتی

بارسلونا یکی از 12 عضو مؤسسی بود که پیشنهاد سوپرلیگ را مطرح کرد که پس از علنی شدن با انتقادات گسترده ای مواجه شد، تیمهای منچسترسیتی، رئال مادرید، منچستریونایتد، چلسی و یوونتوس نیز بخشی از این طرح بودند.

غول های لیگا در چند وقت اخیر مجبور شده اند برای کاهش هزینه ها سخت کار کنند، زیرا بدهی ها در نیوکمپ از مرز 1 میلیارد یورو (1.13 میلیارد پوند / 1.42 میلیارد دلار) عبور کرده است و آنها نمی توانند از حمایت مالک میلیاردر برای کمک به آنها برای رقابت استفاده کنند. با کسانی که پول نقد را در جای دیگری می پاشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا