اخبارخارجی

آیا لس آنجلس اف سی برای قهرمانی به گرت بیل نیاز دارد؟

به گزارش اهل ورزش گرت بیل این وینگر ولزی در حدود یک ماه و نیم تنها پنج دقیقه برای لس آنجلس اف سی بازی کرده است و باشگاهش بدون او عملکرد خوبی داشته است.

متأسفانه، به یک منظره آشنا تبدیل شده است. یک فینال بزرگ در راه است، یک جام در خط، ستاره ها در مرکز صحنه و گرت بیل به چیزی شبیه به یک فکر فروکش می کند.

در اوایل سال جاری، این موضوع زمانی بود که گرت بیل پنجمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید به دست آورد. اما، در حالی که هم تیمی هایش جشن گرفتند، پس از اینکه تیمش لیورپول را شکست داد، او به طرز عجیبی ایستاد. در برابر همان حریفی که او بزرگترین عملکرد خود را با پیراهن رئال مادرید ارائه کرد، بیل در حالی که او آنها را تماشا می‌کرد کنار گذاشته شد و فقط هفت دقیقه کامل در کل رقابت‌ها بازی کرد.

هرچه دوران حرفه‌ای او در رئال مادرید طولانی‌تر می‌شد، این موضوع رایج بود، جایی که ترکیب کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و آسیب‌دیدگی قدیمی ،اغلب گرت بیل را در بزرگ‌ترین لحظات از کانون توجه خارج می‌کرد، حتی اگر او معمولاً از شانس خود در آن لحظات بزرگ استفاده می‌کرد. چند باری که اجازه داشت بازی کند.

گرت بیل در لس آنجلس گلکسی

اما اکنون، در حالی که باشگاه جدیدش برای اولین بار در دیدار نهایی جام MLS خود را آماده می کند، بیل به دنبال فرصتی دیگر برای تقویت رزومه خود با یک جام دیگر است، علیرغم اینکه نقش مهمی در رساندن تیم به بازی نهایی نداشته است.

بیل پس از گذراندن مدت زیادی بر روی نیمکت رئال مادرید، تابستان امسال با لس آنجلس اف سی قرارداد امضا کرد و بلافاصله به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های MLS تبدیل شد. با این حال، تا کنون، او تا حد زیادی فقط همین بوده است: یک نام، یک شریک تمرینی، یک هم تیمی.

چیزی که او مجبور نبوده باشد،یک سوپراستار است. او فقط 12 بازی در فصل عادی انجام داد که فقط دو تای آنها را به صورت ثابت شروع کرد و دو گل تماشایی به ثمر رساند. با این حال، او به طور کامل در مرحله پلی آف برای لس آنجلس گلکسی غایب بوده است و در پیروزی 3-2 مقابل لس آنجلس گلکسی به دلیل مصدومیت از ترکیب خارج شد. همینطور وی در برد نهایی کنفرانس غرب مقابل آستین اف سی حتی به عنوان یک تعویضی هم استفاده نشد.در مجموع، بیل از 18 سپتامبر تنها 5 دقیقه برای لس آنجلس اف سی بازی کرده است.

گرت بیل

نقش گرت بیل در لس آنجلس چیست؟

اکنون، با آمدن فیلادلفیا یونیون برای بردن جام MLS به استادیوم بانک کالیفرنیا، این سوال بار دیگر مطرح می شود: نقش گرت بیل در همه این ها چیست؟محتمل ترین پاسخ این استچیز زیادی نیست که این  هم برای لس آنجلس اف سی و هم برای بیل، خوب است.

حتی بدون بیل، حمله لس آنجلس عملاً غیرقابل توقف بوده است. کارلوس ولا، با ارزشترین بازیکن سابق MLS، هنوز یک ستاره  است. دنیس بوآنگا، بازیکنی که در تابستان امسال در کنار بیل به خدمت گرفته شد، در برد مقابل کهکشانی ها دو گل به ثمر رساند، در حالی که چیچو آرانگو، مهاجمی که تقریباً برای جبران بازیکنان تابستانی به توافق رسیده بود، بهترین بازیکن این تیم بوده است. این بازیکن کلمبیایی پس از به ثمر رساندن 16 گل در فصل معمولی، در هر دو بازی، از جمله برد آخر مقابل کهکشانی ها، گلزنی کرده است.

واقعیت این است که در حال حاضر لس آنجلس واقعاً به بیل نیاز ندارد. بهترین استفاده او احتمالاً به عنوان یک بازیکن تعویضی، و یک مهره آس در صورتی که کارها در برابر فیلیادلفیا اشتباه شود، است. شما به سادگی نمی توانید سه بازیکن جلویی یعنی ولا، بوآنگا و آرانگو را از هم جدا کنید، حتی برای قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا مانند بیل.

گرت بیل ستاره ولزی

در مورد جنبه های گرت بیل، او احتمالاً با نقش خود کاملاً خوب خواهد بود. اولویت امسال او همیشه آمادگی جسمانی اش در آستانه جام جهانی بوده است. پس از نزدیک به دو سال با زمان بازی محدود، او امیدوار بود که برای لس آنجلس وارد زمین شود، اعتماد به نفس خود را تقویت کند و بدن خود را درست قبل از جام جهانی به دست آورد. سفر به قطر یک لحظه تعیین کننده در حرفه او خواهد بود و اولویت او همیشه این بوده است که مطمئن شود برای آن آماده است.

با این حال، فصل آینده فصلی خواهد بود که این حرکت با یا بدون جام MLS مورد قضاوت قرار می گیرد. پس از اینکه او در این فصل نقش کوچک تری بازی می کند، انتظار می رود که در سال آینده بیل به سطحی که همه می دانیم می تواند بازی کند، آزاد شود. او ممکن است در اوج قدرت خود نباشد و شاید در چند سال اخیر از آن قدرت ها نشان نداده باشد، اما همه ما می دانیم که گرت بیل در MLS چه کاری می تواند انجام دهد و باید بتواند انجام دهد.

این چیزی است که این لحظه را با تمام لحظات ناامیدکننده رئال مادرید متفاوت می کند: امید. این پایان یک داستان نیست، فرسایش آهسته یک اسطوره باشگاه که خیلی قبل از اینکه کسی فکرش را بکند از بین می رود. این آغاز، اولین قدم محتاطانه برای مشارکت دو طرف است که بیش از شش ماه گذشته امضا شده است.

گرت بیل

و اگر لس آنجلس موفق شد، اگر جام را در پایان ببرد، می‌توانید شرط ببندید که بیل دقیقاً در مرکز جشن‌ها با هم تیمی‌هایش خواهد بود، دقیقاً مانند زمانی که لس آنجلس جام منطقه غرب را بلند کرد. با وجود کمبود دقایق، بیل ظاهراً در لس آنجلس آرامش پیدا کرده است.

مطمئناً هنوز این احتمال وجود دارد که بیل در این آخر هفته نقشی را بازی کند و حتی اگر این کار را انجام ندهد، در فینال جام MLS قضاوت نخواهد شد.

این منظره ممکن است آشنا باشد،گرت بیل در کنار زمین در حالی که هم تیمی هایش برای کسب یک جام می جنگند، اما شرایط پیرامون آن این بار بسیار متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا