اخبارخارجی

نیکلاس پپه،چگونه رکورد خرید آرسنال به یک کابوس 72 میلیون پوندی تبدیل شد

نیکولاس پپه گرانترین خرید آرسنال،کابوسی بزرگ برای باشگاه شده است ،وی یکی از محبوب ترین بازیکنان سه سال پیش در اروپا بود ولی دوران حرفه ای این بازیکن عاجی رو به سراشیبی نهاده و در حال سقوط است.نیکلاس په په در حال خروج از آرسنال است.رکورد خرید باشگاه، تنها سه سال پیش زمانی که او را از لیل خریدند، 72 میلیون پوند (85 میلیون دلار) هزینه کرد، پس از توافق آرسنال برای قرارداد قرضی با نیس برای پست وینگر، در آستانه بازگشت به فرانسه است.

مذاکرات بین دو باشگاه بر سر مفاد دقیق این قرارداد ادامه دارد و در ادامه مذاکرات، پپه از ترکیب میکل آرتتا از بازی هفته سوم که منجر به پیروزی 3-0 مقابل بورنموث در لیگ برتر شد کنار گذاشته شد.در حال حاضر توافق برای یک فصل قرضی، که شامل گزینه ای برای خرید قطعی نیست، اکنون برای این بازیکن 27 ساله حاصل شده است.

تقریباً به محض ورود او، همه کسانی که او را به باشگاه آورده بودند، رفته بودند. از جمله رائول سانلهی که در زمان ورود په په رئیس باشگاه بود و نقش مهمی در آوردن وینگر ساحل عاجی به باشگاه داشت.

سرمربی وقت تیم اونای امری در واقع می خواست ویلفرید زاها را از کریستال پالاس به خدمت بگیرد، اما نظر وی نادیده گرفته شد و مدیران تیم با پپه قرارداد امضا کردند.

سانلهی مردی بود که این معامله را انجام داد و مذاکره کننده ارشد قرارداد آرسنال هوس فهمی بود، مردی که با په په صحبت کرد و تمام جزئیات را بررسی کرد. بنابراین هر دو سرمایه گذاری زیادی در این انتقال انجام دادند.اما هر دو به زودی در یک دوره تغییرات اساسی در باشگاه کنار گذاشته شدند.

ادو به عنوان مدیر فنی با ایده های خاص خود در مورد چگونگی اداره امور باشگاه وارد شد و سپس آرتتا جایگزین امری شد و فلسفه جدیدی را از نظر نحوه بازی کردن با خود به ارمغان آورد و به زودی مشخص شد که پپه واقعاً با این سبک جدید سازگار نیست.

گرانترین خرید آرسنال،کابوسی بزرگ

بی انصافی است که بگوییم پپه در آرسنال کاملا شکست خورده است.وی لحظات خوبی نیز داشته است، از جمله فرم خوب او در پایان اولین فصل سرمربیگری آرتتا، زمانی که او نقشی کلیدی در موفقیت آرسنال در جام حذفی ایفا کرد، حتی گل پیروزی را در فینال ثبت کرد یا در فصل 2020/21، په‌په 16 بار در تمام رقابت‌ها گلزنی کرد – از جمله هشت گل در 11 بازی آخرش.

اما مشکل اصلی این وینگر عدم ثبات است. بازیهایی با کیفیت عالی وجود داشته است، اما تعداد آنها کم بوده است و برای بازیکنی که 72 میلیون پوند هزینه دارد، این به اندازه کافی خوب نیست. توقع بیشتری  از چنین خریدی وجود دارد.به نظر می رسد بهترین عملکرد او در رقابت های جام حذفی  بوده و به ندرت در لیگ برتر این اتفاق افتاده است و وقتی مربی به نام آرتتا دارید، این  یک مشکل بزرگ خواهد بودپس گرانترین خرید آرسنال،کابوسی بزرگ برای تیم تبدیل شده است.

مشکل دیگری که پپه از آن رنج می برد ناتوانی او در دفاع خوب است.آرتتا از آن دسته مربیانی نیست که به مهاجمانش اجازه دهد در زمانی که توپ را در اختیار ندارند، در موقعیت های خود بمانند او همیشه از بازیکنانش می خواهد که عقب بیایند، پرس کنند و به دفاع کمک کنند،اما دفاع کردن از نقاط قوت په په نمی باشد و می توانید ناراحتی آرتتا را از این وینگر هر زمان که او را از کنار زمین تماشا می کند احساس کنید.

گرانترین خرید آرسنال،کابوسی بزرگ

دلیل دیگری که په په را به حاشیه برده است ،ظهور بازیکن جوان و تکنیکی تیم بوکایو ساکا است که مراحل ترقی خود را از پایه های آرسنال شروع نمود و به زودی وارد ترکیب اصلی تیم بزرگسالان شد و با ارائه بازیهای درخشان از خود په په را نیمکت نشین نمود.

هنگامی که پپه از لیل به آرسنال منتقل شد، معروف به یک بازیکن ترسناک در ضد حملات بود.فصل آخر او در فرانسه، 22 بار گلزنی کرد و بسیاری از گل‌هایش زمانی به ثمر رسید که توانست در ضد حملات شرکت کند و از سرعت خود استفاده بهره ببرد.اما در آرسنال او به ندرت توانسته این کار را انجام دهد، سیستمی که آنها در زمان حضور او در باشگاه از آن استفاده می کردند.

بهترین فرم او در دوران حضورش در شمال لندن در زمانی بود که آرسنال بلافاصله پس از انتصاب آرتتا به سبک ضد حمله ای بیشتر بازی می کرد.پپه در پایان فصل 2019/20 نقش اصلی را ایفا کرد، که با موفقیت در جام حذفی به اوج خود رسید، زیرا آرتتا به دنبال کسب بهترین نتیجه از آنچه که در اختیار داشت، بود.اما از زمانی که این مربی اسپانیایی شروع به جذب بازیکنان خود کرده و تیم را به سبکی که می‌خواهد بازی می دهد، فرصت‌های په‌په کمتر و محدودتر شده است تا گرانترین خرید آرسنال،کابوسی بزرگ و شکستی برای تیم لقب بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هشت =

دکمه بازگشت به بالا