اخبارداخلی

ایران پیرترین، غنا جوان ترین تیم جام جهانی 2022

ایران پیرترین تیم جام جهانی-تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 بالاترین میانیگن سنی را در بین 32 تیم حاضر دارد.

25 بازیکنی که کارلوس کی روش دور هم جمع کرده میانگین سنی اشان 28.9 است. مکزیک و آرژانتین تیم های بعدی این جدول هستند. میانگین سنی بازیکنان مکزیک 28.5 و آرژانتین 27.9 است.

جوان ترین تیم جام جهانی 2022 هم تیم غنا است. میانگین سنی این تیم 24.7 اعلام شده است. آمریکا یکی از حریفان ایران با میانگین سنی 25.2 دومین تیم جام جهانی محسوب می شود و رتبه سوم هم در اختیار تیم اکوادور است که میانگین سنی بازیکنانش 25.6 می باشد.

البته نمی توان به ایران لقب پیرترین تیم جام جهانی را دارد به این خاطر که 27 تا 31 سالگی بهترین دوران و طلایی ترین دوران بازیکن به حساب می آید. در این سنین بازیکن از مرز جوانی رد شده و به مرز پختگی رسیده و در این 4 سال می تواند بهترین دوران فوتبالش را رقم بزند. به نوعی می توان گفت ایران باتجربه ترین تیم جام جهانی 2022 به حساب می آید. کارلوس کی روش بارها و بارها گفته جام جهانی جای حضور بازیکنان باتجربه است و همواره در انتخاب تیم برای ایران بین بازیکن جوان و باتجربه بازیکن باتجربه را انتخاب کرده است.

دو حریف دیگر ایران در مرحله گروهی هم به نظر جز تیم های باتجربه جام جهانی به حساب می آیند. میانگین سنی بازیکنان تیم ملی انگلیس 26.4 و بازیکنان تیم ملی ولز 26.3 گزارش شده است.

ایران با این میانگین سنی بدون شک بعد از جام جهانی دستخوش تغییر  خواهد شد و کارلوس کی روش و هر مربی دیگری هدایت گر تیم ملی در جام ملت های 2023 در قطر باشد، باید برخی از این بازیکنان را خط بزند و بازیکنان جدید را جایگزین کند به این خاطر که این دوره از جام جهانی برای برخی از بازیکنان فعلی تیم ملی آخرین جام جهانی دوران بازیگری است.

ایران پیرترین تیم جام جهانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا