اخبارخارجی

توهین نژاد پرستانه در لیگ MLS

توهین نژاد پرستانه در لیگ MLS؛به گزارش اهل ورزش مسوولان لیگ MLS اتهامات استفاده از زبان نژادپرستانه را در جریان مسابقه ای که دی سی یونایتد به رهبری وین رونی در مقابل اینتر میامی فیل نویل قرار گرفت را بررسی خواهد کرد.

مسابقه گفته شده در روز یکشنبه برگزار شد و تاکسیارچیس فونتاس بازیکن دی سی متهم شده است که توهین نژادی را نسبت به دامیون لو مدافع میامی انجام داده است. این اتفاق در نیمه دوم رخ داد و هر دو بازیکن پس از تبادل نظر با یکدیگر کارت زرد گرفتند و دو هم تیمی سابق منچستریونایتد اکنون منتظر هستند تا ببینند مقامات مربوطه چه اقدامی انجام خواهند داد.

توهین نژاد پرستانه در لیگ MLS

نویل به خبرنگاران گفت: «این یک اظهارنظر نژادپرستانه بود. غیر قابل قبول بود یک کلمه استفاده شد. به نظر من در جامعه قابل قبول نیست. یک کلمه استفاده شد، به نظر من، بدترین کلمه در جهان. و واقعاً همین است.»

رونی گفت: “شکایتی وجود داشت که مطمئنم بررسی خواهد شد. خیلی بیشتر نمی توانم بگویم.»

دی آندر یدلین، ستاره اینتر میامی و تیم ملی آمریکا افزود: “اگر کاری انجام نمی شد، ما ادامه نمی دادیم. در پایان روز، به خاطر آن لحظه فوق‌العاده تاریک، حتی به نظر برنده نمی‌شود. بنابراین اکنون، خواهیم دید که MLS در مورد آن چه می کند. چشم من خیلی به آن خواهد بود تا ببینم آنها چه نوع اقدامی انجام می دهند، زیرا اکنون به آنها بستگی دارد که اقدام کنند و موضع بگیرند و نشان دهند که این نه تنها جایی در بازی ندارد بلکه جایی در جامعه ندارد.

توهین نژاد پرستانه در لیگ MLS

MLS بیانیه ای را منتشر کرد که در آن تایید کرد که تحقیقات در این زمینه آغاز خواهد شد که در آن نوشته شده بود: “MLS تحمل زبان توهین آمیز و توهین آمیز را ندارد و ما این اتهامات را بسیار جدی می گیریم.”

اینتر میامی بازی را با نتیجه 3-2 برد تا امیدهای ضعیف خود را در پلی آف زنده نگه دارد، اما متاسفانه این مسابقه به دلیل توهین نژاد پرستانه در لیگ MLS و با استفاده از گفته های زبانی نژادپرستانه در ورزش حرفه ای خدشه دار گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا